טקס השקת תחנת מישור הרותם של החברה לישראל נדחה שוב

הסיבה: חילוקי דעות של הרגע האחרון בין רשות החשמל לחברת החשמל ■ בכירים בממשלה: "המריבות בין הרשות לחברת החשמל 'תוקעות' את כל משק החשמל הפרטי" ■ המועד החדש לחתימה - 2 בנובמבר

מבוכה במשרד התשתיות לאחר שטקס החתימה המתוכנן להקמתה של תחנת הכוח של החברה לישראל במישור רותם נדחה אתמול ברגע האחרון. המועד החדש לחתימת ההסכם, שאמור להיות הסכם הזיכיון הראשון למכירת חשמל פרטי, נקבע ל-2 בנובמבר.

מדובר בפעם השנייה בה טקס החתימה, בו היו אמורים להשתתף שר התשתיות, עוזי לנדאו, החשב הכללי, שוקי אורן, ובכירי החברה לישראל נדחה.

הסיבה לדחייה היא שוב מחלוקות של הרגע האחרון בין חברת החשמל לרשות לחשמל לגבי ההכרה בעלויות רכישת החשמל מהתחנה.

לאחר שרוב המחלוקות כבר נפתרו לפני חודש, העבירה אתמול הרשות לחשמל, בראשות היו"ר אמנון שפירה,לחברת החשמל את מסמך ההכרה בעלויות, אולם חברת החשמל סרבה לחתום על הסמך בטענה כי הרשות חזרה בה מסיכומים קודמים. לאור זאת, הוחלט במשרד התשתיות שלא לקחת סיכון ולדחות את מועד החתימה.

יחד עם זאת, בכירים בממשלה המקרובים לנושא מתחו ביקורת חריפה על התנהלות חברת החשמל והרשות לחשמל, "לא ייתכן שעברה יותר משנה מאז שבג"ץ הורה לחתום על הסכם הזיכיון למכירת החשמל מהתחנה. ההתנהלות של הרשות לחשמל וחברת החשמל בנושא היא פשוט ביזיונית. לא ייתכן שהמריבות בין שני הגופים תוקעים את כל משק החשמל הפרטי. ממשרד התשתיות נמסר כי הם מאמינים שחילוקי הדעות בין הצדדים ייפתרו.

או.פי.סי שבבעלות האחים עופר זכתה ב-2004 במכרז של המדינה להקמת תחנת כוח במישור רותם שתפעל על גז טבעי ושהספקה 400 מגה-וואט בהשקעה מוערכת של 400 מיליון דולר. באחרונה החליטה החברה לישראללרכוש מהאחים עופר 80% ממניות הפרויקט במסגרת עסקת בעלי עניין.

החברה צפויה להשלים את הסגירה הפיננסית של הפרויקט במחצית הראשונה של 2010. הקמת הפרויקט תתבצע עד למחצית הראשונה של 2013.