זרים הגדילו אחזקות האג"ח ארה"ב לשיא של 3.43 טריליון דולר

זאת נכון לאוגוסט ■ סין קיצצה את אחזקותיה באג"ח ארה"ב ב-3.4 מיליארד דולר ■ המפקח על הסחר באג"ח ממשלתיות בבית השקעות RiverSource: "התשואה של אג"ח ממשלתיות מושכת יותר משקיעים זרים בגלל היחלשות הדולר"

כאשר הגירעון בתקציב הפדרלי של ארה"ב עלול להגיע ל-1.43 טריליון דולר, הממשל האמריקני מוכר כמות שיא של אג"ח והדולר נחלש לרמת שפל שלא נראתה מאז אוגוסט 2008, המשקיעים מגדילים את אחזקותיהם באג"ח ארה"ב .

משקיעים זרים מגדילים את אחזקותיהם באג"ח ארה"ב באוגוסט, זה החודש הרביעי ברציפות, להיקף שיא של 3.45 טריליון דולר. כך לפי נתוני משרד האוצר שפורסמו ביום שישי.

משקיעים זרים רכשו נכסים פיננסים בשווי של 28.6 מיליארד דולר יותר מאשר הם מכרו באוגוסט. זאת לאחר שביולי נרשמה עלייה של 15.3 מיליארד דולר בנכסים.

סין קיצצה באוגוסט את אחזקותיה באג"ח ארה"ב ב-3.4 מיליארד דולר לרמה של 797.1 מיליארד דולר, ועל אף זאת היא נותרה מחזיקת האג"ח הממשלתי הזרה הגדולה ביותר. יפן, המחזיקה השנייה בגודלה של אג"ח ארה"ב העלתה את רכישותיה ל-731 מיליארד דולר מ- 724.5 מיליארד דולר ביולי.

"התשואה של אג"ח ממשלתיות מושכת יותר משקיעים זרים בגלל היחלשות הדולר בעולם", אמר המפקח על הסחר באג"ח ממשלתיות במיניאפוליס בבית השקעות RiverSource, המנהל 90 מיליארד דולר של אג"ח.

כמו כן, הביקוש בקרב משקיעים אמריקנים לאג"ח ממשלתי עולה ומדורבן בעיקר על ידי העלייה בשיעור החיסכון והחשש לגבי חוסנה של התאוששות המשק. לפי נתוני בלומברג ומורנינגסטאר קרנות אג"ח גייסו השנה כ-18 פעמים יותר כסף מאשר קרנות המניות השנה.