התחנה המרכזית בת"א בצומת דרכים: הסדר חוב או פירעון

בנק דיסקונט מעמיד לתחנה המרכזית החדשה בת"א אולטימטום: הסדר חוב חדש או פירעון מיידי ■ זאת 5 שנים לאחר הסדר החוב הקודם, בו היא לא עמדה

5 שנים לאחר שהגיעה להסכם על פריסת חובותיה מול בנק דיסקונט , עלולה חברת התחנה המרכזית החדשה בתל-אביב (התמח"ת ) שלא לעמוד גם בהסדר עליו חתמה, ולהידרש מיידית להחזר חוב של עשרות מיליוני שקלים.

התמח"ת, בה מחזיקות חברות הנכסים של אגד ודן, הודיעה היום (ב') כי בנק דיסקונט דורש להסדיר את חובה אליו עד סוף החודש ולחתום על הסדר חוב חדש, ולא ידרוש הבנק את פירעון מלוא החוב. בסוף נובמבר 2004 חתמה התמח"ת על הסדר לפריסה מחדש של חובותיה לדיסקונט, שהסתכמו בכ-189 מיליון שקל. יתרת הקרן לפירעון בנובמבר הקרוב צפויה להגיע לכ-71 מיליון שקל מסכום זה, ובדיסקונט חוששים כי החברה תתקשה לעמוד בתשלום.

בדוחותיה הכספיים למחצית השנה דיווחה התמח"ת כי כבר בחודש יולי היא קיבלה נוסח הסכם להסדר פריסה של החוב לחמש שנים נוספות, לאחר שהחלה בדיונים בנושא מול הבנק כבר לפני שנה. אולם, לפי ההודעה היום החברה טרם חתמה על ההסדר החדש, ובמידה שלא תעשה זאת עד סוף החודש ידרוש הבנק את מלוא החוב.

על פי פרטי ההסכם, כפי שצוינו בדוחות המחצית, תמורת הפריסה מחדש עד נובמבר 2014 תוסיף התמח"ת תשלום כולל של כ-15 מיליון שקל. הנהלת החברה העריכה בדוחות כי תגיע להסדר וכי הבנק יאפשר את המשך פעילותה.

לצד זאת ציינה התמח"ת כי "גם במסגרת ההסדר צפויים לחברה פערים בתזרימי המזומנים, בעיקר בשל פירעון קרן וריבית של אג"ח". החברה הנפיקה אג"ח בהיקף של כ-13.8 מיליון שקל ותשלום הריבית הקרוב עליו יחול במארס 2010. על פי הנתונים בדוחות, עד אמצע השנה הבאה תידרש התמח"ת לתשלומים של 7.9 מיליון שקל לבעלי האג"ח.

בדוחותיה הציגה הברה התחייבויות שוטפות של 124.7 מיליון שקל, כשהונה העצמי הסתכם בכ-39.6 מיליון שקל בלבד. הכנסותיה למחצית השנה הגיעו ל-27.5 מיליון שקל, והיא הציגה רווח מזערי של 675 אלף שקל.