מארי פיזם: "רוני רון היה מעמיד את רוז בפינה במשך שעות"

האם המואשמת במעורבות ברצח בתה ממשיכה למסור את גירסתה, וטוענת מעל דוכן העדים כי רוני רון התעלל בבתה: "הוא היה אומר לה 'תגידי שרוז מגעילה'; כשהיא היתה במצב קשה היא היתה דופקת את הראש בקיר"

"רוני רון היה מעניש את רוז ושם אותה בפינה במשך שעות" - כך מספרת הבוקר (ג') מארי פיזם, אמה של הילדה רוז פיזם שנרצחה, שעלתה בפעם השנייה על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה. פיזם ממשיכה לספר את גירסתה לאירועים שהובילו לרצח של בתה רוז. היא מעידה בשפה הצרפתית, ומתורגמן מתרגם את דבריה לעברית.

פיזם סיפרה הבוקר כי רון נהג להתעלל ברוז. "רוז בנתה לעצמה עולם משלה והיתה מדמיינת סיפורים שעות על גבי שעות", מספרת פיזם. "היא היתה מדברת לעצמה ונכנסת לבועה שלה".

בתשובה לשאלת הסניגורית, עו"ד רויטל סוויד, על היחסים בין רוז לרוני רון השיבה מארי: "רוז לא הבינה מי היה רוני, הוא לא נתן לה את המקום שלה והעדיף את אחותה הקטנה".

בשלב זה מארי פרצה בבכי קורע-לב: "הוא היה אומר לה 'תגידי שרוז מגעילה', הוא היה אומר לה לקפוץ בלי סיבה, ואמר לה 'אל תזוזי מהמיטה'. רוז עשתה שוב פיפי במיטה, בתחתונים. כשהיא היתה במצב קשה היא היתה דופקת את הראש בקיר, סיפטומים של אוטיסטית".

פיזם העידה כי התקשתה לראות את מעשיו של רון. "היה לי קשה לראת איך רוני מתנהג, איך רוז היתה מגיבה לו, לראות את הסבל בעיניים של רוז. פתאום הבנתי שהעונשים נהיו יותר ויותר קשים".

מארי מתארת בעדותה סיטואציה בה החלימה מניתוח ובאותו זמן נסעה ברכב עם רוני מתל-אביב לנתניה. "ישבתי לידו, הוא היה נותן לי מכות אגרוף ברגליים, בשוקיים ובזרועות, הוא היה דופק לי את הראש בחלון של אוטו ומקלל", סיפרה מארי. "הוא אמר (לאחותה של רוז) 'תגידי אמא זונה, אמא זונה'. לאחר מכן שפך עליי בקבוק קולה על הראש. לאחר מכן עצר את הרכב וביקש ממני לצאת, אבל לא רציתי".

בעדותה תיארה מארי בוקר אחד בו רוז ואחותה הקטנה שיחקו ביחד ורבו על צעצוע. מארי סיפרה כי רוני התערב בריב, הכניס את רוז בכוח לחדר, השכיב אותה על המיטה וסובב אותה על הבטן. "ביקשתי מרוני שייצא החוצה, אבל אי-אפשר היה לשלוט עליו", סיפרה מארי. "ביקשתי שייצא מהחדר, אבל קיבלתי מכות. זה היה לי מאוד קשה לראות את הבת שלי סובלת. גם אני סבלתי. היה צריך שזה ייפסק. היה צריך שהיא תהיה מרוצה. הגיע לה להיות מאושרת".