גם הקבלנים מודים: העליות החדות במחירי הדירות מאחורינו

גלובס tv הקבלנים בעקבות אטיאס ושאמה: "בחודשים הקרובים נראה יציבות במחירים או עליות קלות"

הדברים שיצאו היום (ג') מפיותיהם של שר השיכון, אריאל אטיאס, וח"כ כרמל שאמה חלחלו מהר מאוד למוחם של הקבלנים. התאחדות הקבלנים מיישרת קו עם אטיאס ושאמה וגורסת כי גל העליות החדות במחירי הדירות כבר מאחורינו וכי "בחודשים הקרובים צפויה יציבות במחירים או עליות קלות בלבד".

אמירת הקבלנים מתבססת על הערכת מצב שקיבלה ההתאחדות מפירמת רואי החשבון BDO זיו האפט, אשר בוחן באופן תדיר את מצב השוק עבור ההתאחדות. ההערכה מבוססת על בחינת הביקושים לדירות חדשות, התחלות הבנייה והתנהגות שוק המשקיעים.

קבלנים

"בתחילת המשבר, לפני כשנה, צפינו כי המשבר העולמי לא יביא לירידת מחירי הדירות בישראל וכי צפויה עליית מחירים", אומר יוסי גורדון, מנכ"ל ההתאחדות. "עתה אנו מעריכים כי עליות המחירים החדות של דירות חדשות נמצאות מאחורינו וכי בחודשים הקרובים נראה יציבות במחירים או עליות קלות. במידה והרפורמות המתוכננות בועדות התכנון ובשיווק קרקעות יצאו אל הפועל נראה גם בטווח של השנים הקרובות יציבות במחירים".

אטיאס קרא היום לזוגות צעירים שלא להאמין לסיסמאות בדבר המשך עליות המחירים והבטיח להציף את השוק בקרקעות כדי להוזיל את מחירי הדירות. דברים אלה הם בהמשך ישיר לדבריו של ח"כ שאמה, אשר כינה את שוק הנדל"ן בארץ "בועה" ואמר שהמחירים מנותקים ממצב המשק.

ב-BDO מעריכים כי לאחר שמחירי הדירות עלו ב-3% ברבעון השלישי של השנה וב-5% ברבעון השני, צפויה ברבעון הרביעי עלייה של 0.5% בלבד. נזכיר כי לפי נתוני סקר מחירי הדירות של הלמ"ס, המחירים עלו בממוצע ב-12.8% בשנה האחרונה ובכ-25% בשנתיים האחרונות.