הערכות: פלאפון בדרך לרכוש את מירס בכ-230-250 מיליון דולר

ההצעות של 012 סמייל ופטריק דרהי למירס מוערכות ב-150 מיליון דולר ■ רפק לא תוכל להמשיך להתמודד ■ אם העסקה עם פלאפון תצא לפועל, צפוי מאבק משפטי עם הממונה על ההגבלים ומשרדי האוצר והתקשורת

חברת מוטורולה החליטה לא לפתוח את המכרז למכירת מירס לגורמים נוספים, ולמצות את המהלך עם 3 החברות שנותרו במירוץ: פלאפון, 012 סמייל ואיש העסקים פטריק דרהי. מוטורולה הודיעה לחברת רפק , שביקשה להתמודד על מירס, כי המכרז יימשך עם 3 הגורמים הנ"ל.

משמעות ההחלטה היא שפלאפון קרובה מאוד לרכישת מירס, מכיוון שהצעתה היא הגבוהה ביותר ועומדת על סכום מוערך של כ-250-230 מיליון דולר.

היום (ג') הוא המועד האחרון להגשת ההצעות המחייבות לרכישת חברת הסלולר שבבעלות מוטורולה.

הצעתה של פלאפון גבוהה בהרבה מההצעות שהגישו 012 סמייל ופטריק דרהי, אשר מוערכות ב-150 מיליון דולר. שניהם לא מתכוונים לשפר בצורה מהותית את הצעותיהם.

עד עתה התלבטו במוטורולה האם לאפשר לפלאפון להתמודד על מירס, מכיוון שהסיכויים לאשר את העסקה נמוכים מאוד. במוטורולה חוששים מהתנגדות של גורמי הרגולציה כמו רשות ההגבלים העסקיים, משרד האוצר ומשרד התקשורת.

כעת, ככל הנראה, מוטורולה החליטה לקחת את הסיכון ולהיאבק משפטית כדי לאפשר לפלאפון לרכוש את מירס. ככל הנראה מוטורולה לא מוכנה לוותר על 100 מיליון דולר (הפער בין ההצעות של פלאפון להצעות של 012 סמייל ודרהי), ושווה לה להיאבק ביחד עם פלאפון כדי שהעסקה תאושר תחת תנאים.

מוטורולה לקוחת סיכון מחושב, מכיוון שאם העסקה לא תאושר - היא תיאלץ לנהל מכרז נוסף למכירת החברה, ואז ייתכן כי תקבל הצעות טובות יותר או טובות פחות למירס. בכל מקרה, מוטורולה מאמינה כי היא לא תפסיד, משום שיכול להיות שגורמים נוספים יחליטו בעתיד להתמודד על מירס, ובעקבות זאת מחירה אף יעלה.