נתניהו: "אפשר לבטל את התלות העולמית בנפט בתוך 10 שנים"

"הקמנו מדינה לתפארת שמובילה בעולם בהרבה תחומים, בעיקר בתחומים שיש להם יתרון לידע" ■ "אני קורא היום לאבו-מאזן: הובל את עמך לשלום, הגד להם שהגיע הזמן ששני העמים יסיימו את הסכסוך"

לאחר נאומו של הנשיא שמעון פרס בוועידת הנשיא השנייה, עלה ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני היושבים:

"ועידה מסוג זה היא מסוג הרגעים שבהם הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי, את ההזדמנות למציאות. אין אדם מתאים יותר בעולם לארח ועידה שכזו כמו יקירנו הנשיא פרס, גם הערב אתה ממשיך לחלום וממשיך להגשים".

"זה לא סוד שאני מרבה להתייעץ איתך, אתה איש ספר, מדינאי, הוגה דעות, ראש ממשלה ונשיא. אתה פטריוט ישראלי ובאותה עת איש של העולם. אך מעל לכל אתה יזם בנפשך, יזם של העתיד. אתה נכס לאומי לעם ישראל".

"הקמנו מדינה לתפארת שמובילה בעולם בהרבה תחומים בעיקר בתחומים שיש להם יתרון לידע".

פנייה לאבו-מאזן: "הובל את עמך לשלום"; "יש לבטל את התלות העולמית בנפט"

"עשינו עוד משהו שחשבו שהוא בלתי אפשרי. עשינו שלום, עם מצרים עם ירדן ואנחנו עושים מאמצים בלתי נלאים לעשות גם שלום עם שכננו הפלסטינים. זה דורש מנהיגות ואומץ לב משני הצדדים לכן אני קורא היום לאבו-מאזן: הובל את עמך לשלום, הגד להם שהגיע הזמן ששני העמים יסיימו את הסכסוך ויחיו זה לצד זה בשלום. אני לא מבקש ממך מה שאני לא דורש מעצמי. עכשיו הגיע תורך לומר את הדברים. אני נשאתי את הדברים באוניברסיטת בר-אילן ואתה יכול לעשות זאת בכל מקום בו תבחר".

"אם יש קהל שיכול להבין שאפשר להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי זה אתם", פנה נתניהו לקהל היושב באולם הועידה. "הערב אני מבקש לדבר איתכם על אחד התחומים החשובים בעולמינו - לבטל את התלות העולמית בנפט".

"התלות בנפט פוגעת בעולם כלכלית, בטחונית וסביבתית. יש לנו יעד וזה אפשרי. לפעמים דרושה רק המצאה אחת או שתיים כדי לשנות את העולם. המצאות שיחליפו את תלותינו בנפט הן אפשריות".

"האם ישראל היא זו שיכולה ליצור פריצת דרך גדולה שתפסיק תלות זו? אני מאמין שכן. לישראל יש שני משאבים אדירים מוחות ולבבות. לדעתי, ניתן יהיה להחליף את השימוש בנפט באנרגיות נקיות בתוך 10 שנים".

נתניהו הודיע כי יקים ועדה לאומית של מדענים תעשיינים והממשלה במטרה להביא לתוכנית מעשית ויעילה להחלפת הנפט תוך 10 שנים.

נתניהו הודה, דרך שגרירת ארה"ב באו"ם הנוכחת באולם, לנשיא אובמה על ברכתו לרגל אירוע ועידת הנשיא.

"האינטרס המובהק ביותר הוא שלנו 'כי מציון תצא תורה' זה מה שאנו מצווים לעשות. בעזרת השם ובעזרתכם נעמוד במשימה זו", סיים נתניהו.