מוסיפים אג"ח לתיקים

מנהל תיקים בקאבוט: "קרן סל אג"חית היא מוצר כמעט מושלם עבור משקיעים אמידים"

בריחת הכספים מחוץ לקרנות הכספיות נטולות התשואה הגבירה את מעבר המשקיעים לקרנות סל המשקיעות באג"ח הנושאות תשואה גבוהה (High Yield, המכונות גם אג"ח זבל). למרות שמחירן של מרבית הקרנות הללו זינק בחדות, המומחים מאמינים שעדיין קיים ערך בחלק מהאזורים.

"בתחום האג"ח זבל, התשואות עדיין גבוהות מרמות השיא ההיסטוריות", אומר סקוט ברנס, מנהל בצוות קרנות הסל של מורנינגסטאר. האג"ח הממשלתיות נראות יקרות, הוא אומר, אבל אג"ח ממשלתיות צמודות מדד, TIPS, מקנות הגנה טוב לתיק ההשקעות כיום. אפשר להשקיע בהן באמצעות iShares Barclays TIPS Bond ETF (סימול: TIP).

"קרן סל אג"חית היא מוצר כמעט מושלם עבור משקיעים אמידים", אומר ביל לרקין, מנהל תיקים בקאבוט, שמשלב קרנות נאמנות וקרנות סל בחשבונות המנוהלים שלו. הוא אומר שקרנות סל מאפשרות לכל המשקיעים לגשת גם לקטגוריות ש"רק מקצועניים יכלו לגשת אליהם" לפני כן. "יש להן נזילות, פיזור והעלות שלהן נמוכה", אומר לרקין.

דמי הניהול הממוצעים בקרנות סל אג"חיות עומדים על 0.24%, לעומת 1.03% בקרן נאמנות אג"חית. כך, בקרן Vanguard Short-Term Bond ETF (סימול: BSV) דמי הניהול הם 0.10% בלבד.

תשואה ממוצעת השנה: 7.81%

בנוסף, קרנות הסל מגוונות את התיק ומקטינות את הסיכון. משקיע יכול לרכוש מניות בקרן סל אג"חית דוגמת iShares Barclays Aggregate Bond (סימול: AGG) ו"לשכוח מהן", אומר לרקין. גם אם אג"ח תיקלע למצוקה, היא לא יכולה לגרום לתיק לשקוע.

התשואה הממוצעת של הקרנות האג"חיות מתחילת השנה ועד ה-13 באוקטובר עמדה על 7.81%, וגם ב-2008 הן הצליחו להניב 2.5%. בין המרוויחות הגדולות: SPDR Barclays Capital High Yield Bond ETF (סימול: JNK) שהניבה 31.06%, ו-iShares S&P U.S. Preferred Index ETF (סימול: PFF) שהניבה למשקיעים 32.88% באותה תקופת זמן.