קינג קורא למהפכה: הפרדת הבנקים מחטיבות ההשקעות שלהם

נגיד הבנק המרכזי הבריטי הזהיר שהתמיכה שהעניקה הממשלות עלולה ליצור את הסיכון המוסרי הגדול ביותר בהיסטוריה ■ קינג: "האמונה כי הידוק הרגולציה לבד תמנע משברים פיננסים עתידיים הינה אשליה" ■ שר האוצר הבריטי חושב אחרת

נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, יוצא כנגד פעולות הממשלות ברחבי העולם. "האמונה כי הידוק הרגולציה לבד תמנע משברים פיננסים עתידיים הינה אשליה", אמר קינג בנאום באדינבורו אמש (ג').

קינג הזהיר שהתמיכה שהעניקה הממשלות עלולה ליצור את הסיכון המוסרי הגדול ביותר בהיסטוריה. הוא טוען כי הבנקים הגדולים במדינה אמורים להיות מופרדים מחטיבות ההשקעות בנכסים מסוכנים וקורא לבחון מחדש את מבנה מערכת הפיננסים.

בכירים מתלבטים כיצד לרסן את הבנקים הגדולים בעולם, לנוכח האיום שתהווה ההתמוטטותם על הכלכלה העולמית. כאשר נגיד הבנק הבריטי טען כי פיקוח מחמיר לא יבטיח כי בנקים לא יקרסו ויגרמו למשברים פיננסים, דעתו של שר האוצר הבריטי אליסטר דארלינג הייתה שונה.

"ככל שהסיכון גדל, כך גדל הצורך בהידוק גבוה יותר על ידי הגדלת דרישת הלימות ההון", אמר דארלינג לפני נאומו של קינג. "אני לא חושב שפיצול השירותים של בנקים גדולים יפתור את הבעיה", הוסיף.

"יש את אלה הטוענים שהצעות להפרדה לא מעשיות. קשה לי להבין מדוע", אמר קינג בנאומו.

הצהרות אלו של קינג עלולות להיתפס כקריאות לפירוק הבנקים הגדולים בבריטניה, כי הוא תומך בגישה לפיה בנקים המנהלים סך גדול של פיקדונות לא צריכים להיות מורשים להתעסק במסחר בעל סיכון גבוה, שעלול להביא לקריסת הבנק - מה שיהווה סיכון גדול לכלכלה המקומית והעולמית.

"ישנו צורך גדול מאוד בבחינה מעמיקה של מבנה מערכת הבנקאות והדרך בה היא מבוקרת", אמר קינג. "זה אינטרס קולקטיבי להפחית את התלות של כל כך הרבה אנשים בכל כך מעט מוסדות שעוסקים בפעילויות מסוכנות", הוסיף.