בכירים בחברת אלספק הנדסה חשודים בשימוש במידע פנים

סמנכ"ל השיווק, אפרים קדץ, חשוד כי מכר כ-15 אלף מניות אלספק בסך כ-69 אלף שקל בשעה שהיה בידו מידע פנים ■ מדובר בעבירה שהעונש המירבי בגינה הוא 5 שנות מאסר ■ רשות ני"ע חוקרת אנשי פנים נוספים בחברה

רשות ניירות ערך חוקרת חשד לפיו בכירים בחברת אלספק הנדסה הבורסאית ניצלו מידע פנים כדי למכור מניות ולגרוף רווחים.

אמש (ג') שיחרר בית משפט השלום בתל-אביב בתנאים מגבילים את אפרים קדץ (59), סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברה, החשוד בשימוש במידע פנים ובעבירת דיווח. אנשי פנים רבים נוספים בחברה, שהתגלו במהלך התפתחות החקירה, נחקרים בימים אלה בחשד לשימוש במידע פנים. מדובר בעבירה חמורה שהעונש המירבי בגינה הוא 5 שנות מאסר.

אלספק הנדסה, שבניהולו ובשליטתו של יורם הררי, מייצרת שני קווי מוצרים עיקריים - האחד לייעול צריכת החשמל והשני לניהול רשת החשמל. היא נסחרת לפי שווי שוק של 76 מיליון שקל.

בבקשת השחרור בערבות שהגישה היועצת המשפטית של מחלקת החקירות ברשות, עו"ד ציפי גז, נאמר כי ב-5 באפריל השנה דיווחה אלספק בדיווח מיידי כי החברה-הבת, אלספק טכנולוגיות, חתמה עם שתי חברות ספרדיות על 3 הסכמים לאספקה והרכבה של מערכות, בהיקף של 6 מיליון אירו.

החברה ציינה כי מהות הדיווח הוא חתימה על הסכם מהותי, וכי המידע נודע לה ביום 3.4.09 בשעה 16:00. לאחר פרסומו של הדיווח המיידי עלה שער המניה בשיעור של 5.8%. ואולם, בין ה-30 במארס ל-2 באפריל (לפני פרסום הדו"ח המיידי), עלה שער המניה בשיעור חד של 49.4%.

טרם פרסום הדיווח המיידי רכש הסמנכ"ל קדץ כ-15 אלף מניות אלספק בסך כ-69 אלף שקל, בשעה שהיה בידו מידע פנים. בנוסף, בהיותו נושא משרה בכירה בחברה הוא לא דיווח לאלספק על רכישותיו ועל השינויים באחזקותיו, כפי שדורשים החוק והתקנות.

בהסכמת פרקליטתו של קדץ, עו"ד גל הררי-גולדמן, שיחרר אותו השופט בני שגיא בערבויות כספיות בסך 250 אלף שקל, חייבו להפקיד את דרכונו וליצור קשר עם המעורבים בפרשה, והוציא נגדו צו איסור יציאה מהארץ.