JP מורגן עקף את גולדמן זאקס בהכנסות מייעוץ למיזוג ורכישה

זאת, לראשונה מאז שנת 2000 ■ כ-1.26 מיליארד דולר נכנסו לבנק מתחום הייעוץ למיזוג ורכישה ב-9 החודשים הראשונים של השנה ■ גם בתחומי החיתום של מניות ואג"ח הרוויח כ-4 מיליארד דולר, כפול מגולדמן זאקס

לראשונה מאז שנת 2000, JP מורגן עקף את גולדמן זאקס מבחינת הכנסות מתחום הייעוץ לעסקאות מיזוג ורכישה. כ-1.26 מיליארד דולר נכנסו לבנק מתחום ייעוץ זה ב-9 החודשים הראשונים של השנה.

גם בתחומי החיתום של מניות ואג"ח הגדיל הבנק את הפער על פני הבנקים האחרים, כאשר הרוויח כ-4 מיליארד דולר בתחום זה - כפול מהרווחים שרשם גולדמן זאקס.

דו"חות הרבעון השלישי הראו כי JP מורגן וגולדמן זאקס הם הבנקים הרווחיים ביותר בארה"ב, כאשר הכנסות JP מורגן הסתכמו ב-8.45 מיליארד דולר בתשעה החודשים הראשונים של השנה, ומכירות גולדמן זאקס הסתכמו ב-8.44 מיליארד דולר באותה תקופה.

בנק ההשקעות JP מורגן, בראשותו של ג'יימי דיימון, ניווט עצמו במהלך המשבר כך שלא רשם הפסד באף אחד מהרבעונים. "ההנהלה של JP מורגן עשתה עבודה נהדרת במהלך המשבר האחרון. הם הצליחו לעשות את מה שכולם רצו - לרכוש בשפל", אמר אלן וילאלון, אנליסט בכיר ב-FAF Advisors.

JP מורגן רשם ברבעון השלישי רווחים של 3.59 מיליארד דולר, לעומת 3.19 מיליארד שרשם גולדמן סאקס. JP מורגן נחשב לבנק השני בגודלו בארה"ב עם נכסים בשווי 2.04 טריליון דולר בהשוואה לנכסים של גולדמן סאקס בהיקף 882 מיליארד דולר.

לפי נתוני בלומברג, JP מורגן הוביל במספר העסקאות שהושלמו עד כה השנה עם 153 עסקאות, כאשר גולדמן זאקס השלים 142 עסקאות. לעומת זאת, גולדמן זאקס הוביל בעסקאות מט"ח כאשר JP מורגן דורג במקום החמישי.