נשיא סקייפ: "הפכנו כל מחשב עם אינטרנט למכשיר תקשורת"

ג'וש סילברמן בפאנל "המדיה החדשה שעושה את המחר" בוועידת הנשיא: "דברים שלקח להם כמה שנים לקרות, מתרחשים עכשיו תוך מספר חודשים בלבד"

"כשחושבים על ההיסטוריה של המדיה, ראינו אבולוציה איטית, אבל האינטרנט האיץ את ההתפתחות הזו. עכשיו יש התפוצצות מחזורית של החדשנות, דברים שלקח להם כמה שנים לקרות, מתרחשים עכשיו בתוך מספר חודשים בלבד", כך אמר ג'וש סילברמן, נשיא סקייפ, בפאנל: "המדיה החדשה שעושה את המחר", בהנחייתו של ד"ר יוסי ורדי. הפאנל התקיים היום (ד'), במסגרת ועידת הנשיא שמתקיימת בבנייני האומה שבירושלים.

סילברמן הוסיף כי "סקייפ היא חברה רק בת 6 שנים, עם 480 מיליון משתמשים רשומים, וכ-8% מהשיחות בעולם מתנהלות על הפלטפורמה של סקייפ, מרביתן בחינם. היום, כל PC שמחובר לאינטרנט הופך למכשיר תקשורת, באמצעות סקייפ. שיחה הופכת להיות רק אפליקציה אחת על גבי מכשיר הסלולר שלנו, וכל אחד יכול היום לבצע שיחת וידיאו באמצעות סקייפ".

לשידור החי מוועידת הנשיא

מוריס לוי, יו"ר ומנכ"ל מועצת המנהלים של חברת הפרסום פובליסיס גרופ, "גוגל נותנת הכל בחינם. מי משלם על זה? אנחנו, המפרסמים, מאפשרים לכם את הנגישות לכל הדברים הללו. מדוע? כי הדיגיטל מאפשר להשפיע על החיים של האנשים באופן גדול יותר מאשר בעבר". לדבריו, בעידן הנוכחי התקשורת עם הצרכנים הפכה להרבה יותר אישית ופחות פורמלית.

לגבי הפרסום באינטרנט, לוי הוסיף כי "האינטרנט הוא המדיה השלישית לפרסום, ומהווה כ-11% מסך הפרסום. בעוד שנתיים-שלוש זה יגיע לשיעור של 15%, ובעוד כ-6 עד 7 שנים זה כבר יגיע ל-20%, על חשבון העיתונות, הרדיו, ובהמשך גם על חשבון הטלוויזיה. ב-2015, הפרסום בטלוויזיה יתחיל לדעוך גם, שכן זה יהפוך להיות פחות רלוונטי לקהל. כבר השנה, הפרסום באינטרנט גבר על הפרסום בטלוויזיה בבריטניה".

ג'ימי ויילס, מייסד ויקיפדיה, אמר ש"הניו-מדיה משנה הרבה דברים שאנחנו מכירים היום, הבת שלי בת 8 והיא לא רואה יותר מדי טלוויזיה. כשחושבים על משהו כמו ויקיפדיה, זה רק קצה הקרחון. סביר להניח שבעוד 10 שנים נסתכל אחורה ונגיד: 'וואו היינו רק בתחילת הדרך".

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר כי הדבר הכי גדול של האינטרנט זה העובדה שהוא משמש כלי להבעה, אבל השאלה היא האם האינטרנט יכול להיות לא רק כלי מדווח אלא גם כלי לימודי. לכך ענה לוי כי "הטבע של האינטרנט זה שכל אחד יכול להעלות דברים לרשת, והטבע של המערכת זה שיש נגישות למיליארדי רסיסים של אינפורמציה שלא תמיד צריכים אותה", ואילו שפרינגר אמר כי "ויקיפדיה היא כבר דוגמה טובה לכך, ואסור לנו לשלוט באינטרנט אחרת נהיה כמו סין".

מקס לווצ'ין, ממייסדי PayPal ומנכ"ל חברת הווידג'טים Slide, אמר שכל השירותים כגון פייסבוק, טוויטר וויקיפדיה, הם דוגמה לכך שאנשים מעדיפים ליצור תוכן או להעלות משהו לאינטרנט, מאשר לקרוא משהו שאחרים כתבו. "בכל הנוגע לתוכן גולשים, צרכנים מייצרים הרבה מאוד תוכן אבל זוכים לפיצוי נמוך מאוד בעבור זה - זה ישתנה בעתיד".