2 יזמים הציעו 7.9 מיליון שקל וזכו במכרז המלונאות בנמל יפו

אחד המתמודדים הציע סכום הגבוה ב-16 מיליון שקל מההצעה הזוכה, אך נפסל משום שלא צירף המלצה ממשרד התיירות ■ בנוסף לעלות הקרקע נדרשים הזוכים לשלם לעיריית ת"א 1.4 מיליון שקל עבור עבודות פיתוח ציבורי

הזוכים במכרז מינהל מקרקעי ישראל לחכירת מתחם המלונאות בנמל יפו הם דן ברנע ואברהם נוימן. השניים הציעו 7.9 מיליון שקל וגברו על שבע הצעות נוספות. מדובר ב-796 מ"ר המיועד למסחר ולמלונאות וזקוק לביצוע עבודות שימור. במכרז לא נקבע מחיר מינימום.

אחד המתמודדים במכרז הציע סכום הגבוה ב-16 מיליון שקל מההצעה הזוכה, אך נפסל משום שלא צירף להצעתו המלצה ממשרד התיירות, כפי שנדרש בתנאי המכרז. מבירור של ועדת המכרזים במינהל עולה, כי המתמודד הגיש את בקשתו לקבלת המלצת משרד התיירות לאחר המועד שננקב במכרז - ה-31 במאי.

בנוסף לעלות הקרקע נדרשים הזוכים לשלם לעיריית תל אביב-יפו תשלום בסך 1.4 מיליון שקל עבור עבודות פיתוח ציבורי.

עבודות הפיתוח של נמל יפו מסתיימות בימים אלה ותוך כמה חודשים יסתיימו עבודות הבינוי של המחסן הראשון שמשוקם במסגרת הפרויקט - מחסן מספר 1. את שיקום הנמל מנהלת ומקדמת הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב-יפו, בניהולו של שרון קרן.

לדברי מנכ"ל הנמל, רן וולף, שניהל גם את הפיתוח והשיווק של נמל תל אביב ואת הקמת מתחם התחנה, "לא קיים בארץ מתחם עתיק מנמל יפו ואין מתחם עם סיפור היסטורי מגוון ומרתק יותר ממנו".

לאחר השלמת הפרויקט יסתכם שטחו הבנוי של הנמל, כולל ההאנגרים, ביותר מ-30 אלף מ"ר.

נמל יפו צפוי לכלול בעיקר אלמנטים אותנטיים שיתחברו לאתר וליפו עצמה. למרות שתהיה נוכחות של מסחר ובתי קפה, יושם דגש על תרבות, פעילות ימית, מועדוני שיט ופעילות של דייגים, כמו שוק דייגים ואמנות.