הדולר ירד ב-0.1% ושערו היציג נקבע על 3.698 שקלים

האירו התחזק ב-0.326% ל-5.54 שקלים ■ אמש התחזק האירו מול הדולר ונסחר מעל 1.5 דולר לאירו ■ ספר הבז' של ה'פד' גילה כי נצפו שינויים "קטנים ומפוזרים" בפעילות הכלכלית ברחבי ארה"ב

שערו היציג של הדולר ננעל היום (ה') בירידה של 0.162% על 3.698 שקלים בניגוד להתחזקותו בעולם, וזאת לאחר שאמש נחלש המטבע האמריקני מול המטבע האירופי לשפל של 14 חודשים, כשהאירו נסחר באיזור 1.5 דולר.

האירו התחזק ב-0.326% ושערו היציג נקבע על 5.545 שקלים.

סקר של בית ההשקעות מיטב - 88% מהיועצים סבורים כי ריבית בנק ישראל תעלה עד סוף השנה

בית ההשקעות מיטב קיים בשבוע שעבר כנס שנתי גדול ליועצי ההשקעות במערכת הבנקאית ובמסגרתו נמסר שאלון ליועצים לבחינת דעותיהם בנושאים שונים:

*מה התחזית שלך לשער השקל-דולר ב-31.12.09?

שער הדולר צפוי, על פי היועצים, לעמוד בסוף השנה על רמה של 3.71 שקל - הערכה דומה מאוד לרמה ששררה בעת מילוי השאלון. ההערכה הגבוהה ביותר (פיחות) עמדה על 3.99 שקל לדולר. ההערכה הנמוכה ביותר (תיסוף) עמדה על 3.30 שקל לדולר.

*מה התחזית שלך לריבית בנק ישראל ב-31.12.09?

מרבית היועצים (88%) סבורים כי ריבית בנק ישראל תעלה עד סוף השנה, כאשר 12% מהם סבור שהיא תישאר במקומה ברמת 0.75%. ממוצע ההערכות מצביע על ריבית של 1.25% בסוף השנה, דהיינו עלייה של 0.5% בחודשים הקרובים. שיעור הסבורים שהיא תעלה מעבר לכך הינו 18%.

בסקירה שפרסמה פינוטק הבוקר נכתב כי המגמה הדובית של השטר הירוק עשויה להימשך כל עוד אין קריאות של ממש מה'פדרל ריזרב' להידוק המדיניות המוניטארית הדוגלת בהעלאת ריבית לטווח קצר. נזכיר, ריבית הפד שואפת לאפס ומושכת משקיעים להלוות את הדולר בכדי לממן נכסים ומטבעות בעלי תשואה גבוהה יותר.

אמש פורסם בשעות הערב ספר הבז' של ה'פד' אשר גילה כי נצפו שינויים "קטנים ומפוזרים" בפעילות הכלכלית ברחבי ארה"ב, אינדיקציות כי ארה"ב "זוחלת החוצה" מהמיתון. המובילים בחודש החולף היו שוקי הדיור והפעילות היצרנית.

עם זאת, לא מכיל ספר הבז' רמזים משמעותיים בנוגע למדיניותו המוניטרית העתידים של ה'פדרל ריזרב'. מהאפשרות כי ייתכן שארה"ב "זוחלת החוצה" מהמיתון ניתן אולי לגזור אפשרות להעלאת ריבית על מנת "לחנוק" לחצי מחירים.

[לאתר המט"ח]