משבר ביחסי התעופה בין ישראל וגיאורגיה

ארקיע מבטלת הטיסות לגיאורגיה כי מנהל התעופה הגרוזיני המונע מחברות ישראליות לנחות במדינה ■ מנכ"ל החברה: "לצערנו הרב, לא ברור לנו מדוע הסכם שנחתם לפני עשרה ימים לא מכובד"

חברת ארקיע הודיעה היום (שבת) כי החל ממחר ועד להודעה חדשה יבוטלו כל הטיסות אותן היא מקיימת לטיביליסי בירת גיאורגיה, לאור הודעת רשות התעופה האזרחית בגיאורגיה כי לא תאפשר נחיתת מטוסים ישראלים.

במסגרת הסכמים תעופתיים הנחתמים מדי תקופה נחתם לפני כעשרה ימים הסכם בין מנהל התעופה הישראלי למנהל התעופה הגיאורגי ובו סוכמו כל התנאים המקובלים על שני הצדדים לקיום טיסות סדירות בין המדינות.

בסוף השבוע התקבלה באופן מפתיע ברשות התעופה האזרחית הישראלית הודעה מרשות התעופה האזרחית הגיאורגית ולפי לא תתאפשר נחיתתת המטוסים הישראלים בטיביליסי. בתגובה הודיעה מיידית רשות התעופה האזרחית כי לא תאפשר נחיתת מטוסים גיאורגים בישראל, עד לסיום המשבר.

מחברת ארקיע נמסר כי נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה בקו לטיביליסי מתבקשים להתעדכן בטלפון *5758.

מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, אמר כי החברה תעשה ככל שביכולתה על מנת להטיס את הנוסעים בדרכים חלופיות. "מאחר וההסכם נחתם רק לפני עשרה ימים קיבלנו את ההודעה בהפתעה. חברת ארקיע תעשה הכל על מנת שהפגיעה בנוסעים תהיה קטנה ככל האפשר".