משרד הפנים מתנגד להקמת מתקן לקליטת הגז מקידוח תמר

המשרד טרם אישר את נקודת קליטת הגז מתמר דרומית לחיפה, ככל הנראה בעקבות חילוקי דעות מול משרד התשתיות ■ משרד התשתיות: "אנו מאמינים כי משרד הפנים לא יעכב את התוכנית"

חשש לעיכוב באישור התוכנית לחיבור מאגר "תמר " לרשת ההולכה הארצית באזור חיפה. ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולתנ"ע) שבמועצה הארצית לתכנון ובנייה צפויה לדון השבוע בתוכנית לחיבור מאגר "תמר" למערכת ההולכה הארצית.

יחד עם זאת, מינהל התכנון שמשרד הפנים, בראשות שמאי אוסיף, מאיים להתנגד לתוכנית, וטרם נתן את הסכמתו להקמת מתקן קליטת הגז טבעי באזור פרדיס (חוף דור) דרומית לחיפה.במינהל התכנון דורשים לבדוק חלופות להקמת נקודת הקליטה בלב ים או באזור הדרום.

מקורות בממשלה הביעו תמיהה על עמדת משרד הפנים, מאחר שהקמת נקודת הקליטה באזור פרדיס נבדקה מבין מספר חלופות, ונמצאה המתאימה ביותר. המקורות הוסיפו כי הסיבה להתנגדות משרד הפנים היא חילוקי דעות עם משרד התשתיות בנוגע לתמ"א 41- תוכנית המתאר הארצית להקמת תשתיות אנרגיה.

"יש בין שני המשרדים ויכוחים. משרד הפנים דורש שמשרד התשתיות ייתן את הסכמתו לתמ"א 41 . במשרד התשתיות מתנגדים, ולכן משרד הפנים טרם נתן את הסכמתו לנושא", אמרו גורמים המקורבים לנושא.

תוכנית הפיתוח של מפעילת קידוח תמר, נובל אנרג'י האמריקנית, נועדה לאפשר את תחילת הפקת הגז הטבעי מהקידוח כבר החל מ-2012, במטרה לתת מענה לגידול בביקושים למשק. התוכנית כוללת את הזרמת הגז הטבעי מאתר הקידוח בצינור אחד שיגיע לאזור חוף דור, וצינור דרומי, שיוליך את הגז מתמר לאשדוד לתחנת קבלה של הגז המוזרם ממאגר ים תטיס שמול חופי אשקלון.

ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי "החשיבות של הגז מ'תמר' ו'דלית' ברורה ומובנת לכולם. אנחנו לא מאמינים שמשרד הפנים יעכב דבר כה חשוב וכה חיוני למשק, כמו חיבור 'תמר' ו'דלית' למערכת ההולכה הארצית בגלל מחלוקת בין משרדים".