עושה שוק

מוטיה בואנה, חברת ההרכב המקורי של להקת הבנות Sugababes, משתפת פעולה עם בבו קובו ואיתי סחיש בפרויקט מוזיקלי שיכלול קאברים ללהיטי רוק, בהשפעת הז'אנרים המוזיקליים של הרחוב המיתולוגי של שוק קמדן בלונדון ■ ראיון

אחרי שבשנה החולפת השקיע סכומי עתק בשיקום מתחם שוק קמדן הלונדוני שבבעלותו, שנפגע קשה בשריפה, מתכנן איש העסקים הישראלי בבו קובו, בשיתוף חברו היזם איתי סחיש, להפיק אלבום בינלאומי הנושא את השם "Sound of Camden" שיכלול גרסאות כיסוי ללהיטי רוק מוכרים בהשפעת הז'אנרים המוזיקליים המאפיינים את הרחוב המיתולוגי בלב לונדון.

המפיק המוזיקלי הישראלי רואי סלע הופקד על הפרויקט, ובשבוע שעבר הגיעה לארץ כמעט בחשאי הזמרת הבריטית מוטיה בואנה בת ה-26, חברת ההרכב המקורי של להקת הבנות המצליחה Sugababes, להקליט חמישה שירים עבור המיזם שבדרך.

רואי סלע, מוטיה בואנה / צלם יחצ

סלע ובואנה באולפני "הצוללת"

קובו וסחיש מתכננים להשלים בשבועות הקרובים את האלבום, שיכלול בין השאר ביצועים לשירים של U2, הקראנבריז, איירון מיידן, הרולינג סטונס ועוד רבים. במהלך 2010 הם צפויים לחתום על חוזה הפצה בינל' לפרויקט, ולהשיק אותו בקמדן בקיץ הבא.

מוטיה בואנה, שמאז שעזבה את ה-Sugababes לפני ארבע שנים הספיקה להוציא אלבום סולו מצליח, להקליט דואט עם ג'ורג' מייקל, להופיע עם קולדפליי ואיימי וויינהאוס ולהשתתף בגרסה הבריטית של "האח הגדול סלבס", נבחרה להיות הקול המוביל מאחורי "Sound of Camden". מי שהייתה הכוח הקולי והיצירתי בלהקת הבנות הבריטית המצליחה בכל הזמנים (חוץ מהספייס גירלס), התלהבה מהמיזם והסכימה להרחיק עד אולפני הצוללת בתל-אביב.

"אני ובבו קובו שותפים בבעלות על מסעדה סינית בלונדון, שהמנהל שלה הוא חבר טוב של מוטיה בואנה", מסביר איתי סחיש, "כאשר סיפרנו לו על הרעיון להפיק אלבום הוקרה לסאונד של רחוב קמדן, הוא הציע שנפנה אליה וחשבנו שזו יציאה מושלמת. אני מודה שהיה קצת קשה לארגן את זה, למרות שעקרונית היא הסכימה מיד. מה שכן, כשהיא נכנסה לאולפן והתחילה לשיר שכחנו בתוך דקה מכל הקשיים בהפקה. היא פשוט העיפה אותנו ביכולות שלה".

לא נחה על שמריה

* חשבתם לפנות גם לאיימי וויינהאוס? אחרי הכול, היא הזמרת המזוהה ביותר כיום עם שכונת קמדן, בה התגוררה שנים.

"איימי עסוקה כרגע בעניינים שלה, למרות שעקרונית יכולנו ליזום פנייה כזו כי היא חברה שלנו. בשנתיים האחרונות היא תקלטה סטים במועדונים בקמדן ומשכה המון קהל. היא אכן דמות מזוהה עם השכונה הזו ואפשר היה לראות אותה מסתובבת בשוק כמעט מדי יום. אגב, המצב הבריאותי שלה הרבה פחות קשה מכפי שהתקשורת העולמית ניסתה להציג בשנים האחרונות. היא הייתה סטלנית רצינית, זה נכון, אבל בסך הכול היא בחורה מדליקה וכמובן זמרת מדהימה".

"טעות לחשוב שאמנים כמוני, או כמו ג'ורג' מייקל או איימי וויינהאוס דוחים אוטומטית הצעות להשתתף בפרויקטים כאלה", מסבירה בואנה, "האמת שכולנו, גם אם אנחנו עסוקים ביצירה האישית שלנו, מחפשים כל הזמן רעיונות מקוריים שידליקו אותנו. אני, למשל, עובדת עכשיו על אלבום הסולו השני שלי המיועד לשנה הבאה, אבל אין לי בעיה לתרום במקביל גם לפרויקט הזה. כאשר הסבירו לי במה מדובר, ועוד הציעו שאגיע לראשונה בחיי לביקור בישראל, הסכמתי מיד. עבורי זו גם הזדמנות להתנסות בסוג חדש של ביצוע ולהראות לקהל מה עוד אני יודעת לעשות".

המפיק המוזיקלי רואי סלע מסביר: "החלטנו כבר בשלב מוקדם של ההפקה לעבוד בארץ. זה מיזם של ישראלים, ויש לנו פה את כל האמצעים הטכנולוגיים שצריך".

בואנה, כאמור, לא נחה על שמריה מאז עזבה את להקת-האם. בינתיים הספיקו גם שתי חברות ההרכב הנוספות, קיישה בוקאנן וסיובן דונהי, לפרוש. כיום, שלוש בנות ה-Sugababes הן בפועל זמרות מחליפות שגייסו מפיקי הלהקה. בואנה רמזה לא פעם שהיא אינה שוללת אופציה לאחד כוחות עם קיישה בוקאנן וסיובן דונהי להקלטות שירים חדשים.

* האם מכירות האלבום שלך זינקו ב-100% כשהיית בבית "האח הגדול"?

"כן, זה נכון. למרות שזו הייתה תופעת לוואי שאף אחד לא יכול היה לחזות מראש, ובהחלט לא הסיבה שבגללה הסכמתי להשתתף בתוכנית. פרשתי מרצוני מ'האח הגדול סלבס', כי התגעגעתי לבת שלי טליה, אבל זו הייתה התנסות מעניינת. מה שכן, לעולם לא ארצה לחזור על זה". *