אלוביץ' מקבל מימון ממגדל ועמיתים לשיגור לוויין "עמוס 5"

חלל תקשורת שבשליטת קבוצת יורוקום תקבל הלוואה של 140 מיליון דולר ממגדל ביטוח ועמיתים

חברת הביטוח מגדל ועמיתים (הגוף המנהל את קרנות 8 הפנסיה הוותיקות כדוגמת מבטחים הוותיקה) מלוות לחברת חלל תקשורת 140 מיליון דולר לצורך מימון חלקי של רכישת הלוויין "עמוס 5". מגדל תעמיד 100 מיליון דולר ואת השאר תעמיד מבטחים. חלל מוחזקת (57%) על ידי קבוצת יורוקום של שאול אלוביץ', הטייקון העולה אשר רוכש את השליטה בחברת בזק תמורת 6.5 מיליארד שקל.

לפי הודעת החברה לבורסה, ההלוואה תיפרע בתשלומים חצי-שנתיים של קרן וריבית החל מסוף שנת 2012 ועד סוף 2018. ריבית ההלוואה תתבסס על ממוצע תשואה שנתית של אג"ח ממשלתיות בתוספת מרווח והצמדה למדד המחירים לצרכן. כנגד האשראי תשעבד חלל את הלוויין "עמוס 5" למלוות וכן את ההכנסות ממנו בשעבוד ראשון, וכן את הלוויין "עמוס 3" וההכנסות ממנו בשעבוד רביעי בדרגה. בנוסף, לאחר שחלל תפרע את ההלוואה שנטלה מהבנקים למימון רכישת "עמוס 2", היא תשעבד אותו למגדל ומבטחים בשעבוד חמישי בדרגה.

הרומן של חלל עם הלוויין "עמוס 5" החל ביולי 2008, אז היא חתמה על הסכם עם חברת Academician הרוסית לרכישת לוויין התקשורת ב-170 מיליון דולר. הלוויין אמור להיות משוגר בשת 2011. חלל תקשורת שילמה עד כה 50 מיליון דולר תמורת "עמוס 5", כך שנותרו לה עוד 120 מיליון דולר.

את חברת הביטוח מגדל וקרן הפנסיה עמיתים מייצג עו"ד ג'ונתן פינקלשטיין, ראש מחלקת מימון פרויקטים במשרד עו"ד תדמור ושות'.