אי.בי.אי :באיזו אורמת להשקיע?

אורמת טכנולוגיות או אורמת תעשיות ?

בשבוע שעבר הודיעה אורמת על כניסה לתחום הפאנלים הסולאריים בשותפות עם חברת סאנדיי, ובהשקעה של 720 מיליון שקל. השתיים יקימו חברה משותפת בה תחזיק אורמת טכנולוגיות, חברת הבת של אורמת תעשיות, 70%, ואילו סאנדיי תחזיק 30%. סאנדיי תיצוק לשותפות את מלאי הקרקעות והגגות עליהם ייבנו המערכות הסולאריות, כשהם סגורים בחוזים ארוכי טווח, ואורמת תתרום את הידע שלה, את המוניטין ויכולות גיוס ההון למיזם. התוכנית היא להפיק בשלב הראשון חשמל בהיקף של 36 מגה וואט בישראל, ולהתחיל את הפעילות כבר ב-2010.

על פניו, נשמע שמדובר בחדשות מצוינות מכיוונה של אורמת, שנכנסת לתחום נוסף לצד פעילותה בפיתוח תחנות כוח גיאותרמיות. המשקיעים יתהו האם בעקבות המהלך עדיפה השקעה במניית חברת האם אורמת תעשיות הנסחרת בתל אביב, או בחברת הבת, דרכה תתבצע הפעילות החדשה, אורמת טכנולוגיות, הנסחרת בוול סטריט (סימול: ORA ).

על השאלות הללו משיבה האנליזה שחיבר גיל בשן מאי.בי.אי. בשורה התחתונה הוא מותיר את ההמלצה לאורמת תעשיות על ניטראלי. מחיר היעד הנוכחי, 35 שקל, גבוה רק במעט ממחירה בשוק (33.4), וממחיר היעד הקודם (34).

באי.בי.אי רואים את הודעת אורמת בחיוב ככלי לגיוון מקורות ההכנסה ולהגדלת פוטנציאל הצמיחה שלה, במיוחד על רקע של תחזיות מאכזבות ועיכובים תפעוליים, שמקטינים את קצב הגידול של החברה בהשוואה לתחזיות המוקדמות. עם זאת, ההמלצה נותרת על ניטראלי בשל הפער המצומצם של מחיר המניה מול הערכת השווי שביצעו לחברה בי.אי.בי. ובכל מקרה, בבית ההשקעות מעדיפים אחזקה באורמת תעשיות על חברת הבת אורמת טכנולוגיות.

פוטנציאל צמיחה אדיר

מהאנליזה של אי.בי.אי נשמע שהפוטנציאל הטמון בפרויקט האנרגיה הסולארית אדיר: תעשייה זו, ובמיוחד בטכנולוגיה הפוטו-וולטאית, צומחת בשנים האחרונות בקצבים מהירים, והמשבר לא צפוי לפגוע בה בשנים הקרובות. ההערכות הן לגידול של 40% לשנה לעומת גידול של 60% ב-2008.

ומה לגבי עלויות ההשקעה בפרויקט? אורמת מעריכה שעלויות הפיתוח של אותם 36 מגה וואט יסתכמו ב-195 מיליון דולר, וההכנסות צפויות לעמוד על 30 מיליון דולר בשנה. מימון הפרויקט יכלול 80% רכיב חוב, כך שאורמת תעמיד לרשותו הון עצמי של כ-27 מיליון דולר.

על פי חישובי אי.בי.אי, מדובר בפוטנציאל תשואה מרשים לאורמת. "מחישוב גס של התזרים הצפוי, בהתאם להערכות לגבי תעריפי חברת החשמל בסוף השנה וסביבת הרווחיות של החברות בתחום, עולה שהתשואה על ההון העצמי צפויה להיות גבוהה משמעותית מהתשואה הפנימית (IRR) של אורמת בפרויקטים הגיאותרמיים שלה", כותב בשן.

הערכת השווי של אורמת תעשיות התבססה על הערכת שווי של הבת אורמת טכנולוגיות. היא מניחה גידול של 100 מגה ואט לשנה בפרויקט, שדורשים השקעה של 380 מיליון דולר, ושיעור תשואה פנימי של 13%, בשל פוטנציאל הצמיחה המשמעותי והתשואה הגבוהה המשתקפת בהשקעה. בשורה התחתונה, הערכת השווי של אורמת טכנולוגיות מובילה למחיר כלכלי של 38 דולר למניה.

כנגזרת בוצעה הערכת השווי לאורמת תעשיות על פי שווי NAV. הערכת השווי הזו כוללת גם את האחזקה באופטי קנדה, שמחירה נחתך בחדות עם הירידה בשווקים, ולכן בשורה התחתונה עומד השווי על 35 שקל למניית אורמת תעשיות - כאמור, רק מעט מעל מחירה בשוק.