איזו פוליטיקה עומדת מאחורי תעשיית המזון בעולם ומה הקשר לאקולוגיה?

קורס חדש של המכללה החברתית-כלכלית בוחן נושאים שבין מזון, גלובליזציה וסביבה, וכדרכה של המכללה, הקורס מועבר בעלות סמלית בלבד, כשהמרצים מעבירים את השיעורים בהתנדבות

לפי נתוני האו"ם, מספרם הכולל של הרעבים בעולם עתיד בקרוב לחצות לראשונה את רף מיליארד הנפש. מדוע המונים בעולם סובלים מרעב בעוד אחרים נהנים מרווחה?

שאלה זו ואחרות העוסקות בפוליטיקה שמאחורי תעשיית המזון ובקשר שבין תעשיית המזון לזיהום כדור הארץ, יעלו בקורס "בין ממון למזון: דברים שלא ידעת על מזון, סביבה, חברה וכלכלה", שתקיים המכללה החברתית-כלכלית.

המכללה היא עמותה ללא מטרות רווח, שהוקמה לפני כחמש שנים על-ידי קבוצת פעילים לשינוי חברתי ואנשי אקדמיה, במטרה להקניית ידע בנושאים חברתיים-כלכליים, וכלים לימודיים ומעשיים לפעול לשינוי חברתי. למכללה ארבע שלוחות - בירושלים, חיפה, תל אביב ובאר שבע. אין תנאי קבלה ללימודים, ושכר הלימוד הוא סמלי במטרה לאפשר לכל אחד ללמוד. במכללה מלמדים 470 מרצים בהתנדבות.

הקורס "בין ממון למזון" יתקיים בימי רביעי בשעה 19:30 החל מה-28 בחודש זה. בין שיעורי הקורס נציין את "אוכל לא גדל על העצים: האבולוציה של התזונה מנקודת מבט חברתית וכלכלית". מרצה: אורי מאיר ציזיק, תזונאי וחוקר ההיסטוריה של הרפואה והתזונה; טביעת הרגל האקולוגית של תעשיית המזון. מרצה: ערן בן ימיני, יו"ר התנועה הירוקה; סחר הוגן. מרצה: אבי לוי, מנכ"ל פעולה ירוקה; חקלאות אורגנית ואקולוגית: מפגש עם חקלאים אורגנים, ועוד.