בג"ץ: מדוע יש הפרדה בין גברים לנשים באוטובוסים בירושלים?

הורה לשר התחבורה ישראל כץ להגיש בתוך חודש ימים את חוות-דעתו בנוגע לקווי ה"מהדרין" של האוטובוסים שבהם נהוגה הפרדה בין נשים לבין גברים - כך דווח בגלי צה"ל

בג"ץ הורה היום (ג') לשר התחבורה ישראל כץ להגיש בתוך חודש ימים את חוות-דעתו בנוגע לקווי ה"מהדרין" של האוטובוסים שבהם נהוגה הפרדה בין גברים לנשים - כך דווח בגלי צה"ל.

מדו"ח שהוצג היום בדיון בבית המשפט עולה כי ההסדר הנוכחי אינו חוקי, בשל העובדה שהוא טומן בחובו אפליה והשפלה של חלקים מהציבור. עם זאת, הוועדה שבחנה את הנושא הבהירה כי אם ההפרדה היא תוצר של רצונם של הנוסעים - אין בה כל פסול, אך הדבר לא ייעשה על-ידי החברות הציבוריות ולא ייאכף על-ידן.

לפני הדיון התקיימה מחוץ לאולם בית המשפט העליון בירושלים משמרת מחאה של תנועת "ירושלמים", יחד עם חברת מועצת העיר רחל עזריה, המתנגדים לקווי ה"מהדרין".

קווי ה"מהדרין" בירושלים החלו לפעול לפני מספר שנים בעקבות דרישה של העדה החרדית בעיר. חברת אגד נענתה לבקשה והחלה להפעיל בעיר מספר קווים כאלה, שהפכו במהרה למוקד חיכוך חדש בין החילונים לחרדים.

בחודשים האחרונים התרבו הדיווחים והעדויות על מקרי אלימות קשים כלפי נוסעים חילוניים ובעיקר נשים, שעלו לקווי ה"מהדרין" וסרבו לעבור לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס.