נעצרו 6 חשודים בהברחות סולר בספינת דיג מקפריסין לישראל

היחידה למלחמה בפשיעה כלכלית חשפה כי ספינת הדיג הוסבה למיכלית אשר באמצעותה הוברח הסולר לישראל מבלי ששולמו עליו היטלי דלק ומסים, ותוך כך הוסבו רווחים גדולים לכיסי החשודים

פרשה של הברחת דלקים מחו"ל באמצעות כלי שיט נחשפה היום (ג') במסגרת הארכת מעצר של 6 מעורבים החשודים בפרשה. הפרשה נחקרת במשותף על-ידי המשטרה ורשות המסים, והיום עברה החקירה לשלב הגלוי שלה.

על-פי החשד הוברחו מאות אלפי ליטרים של דלק, שנקנה בחו"ל ללא דיווח וללא היתר ומבלי ששולמו עליו מסים. הדלק הוברח לארץ והופץ לרוכשי דלק, שחלקם עבריינים מוכרים. כמו כן, הדלק שהוברח אסור על-פי התקן לשימוש בכלי תחבורה בארץ.

על-פי החשד, המבריחים גרפו רווחים הנאמדים במאות אלפי שקלים.

החקירה מתנהלת בידי זרוע תשתיות ביחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 במשטרה, בשיתוף מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר-שבע ברשות המסים. במהלך החקירה נאספו ראיות לכאורה כנגד 6 חשודים בגין הברחות דלקים, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע עוון.

בצח"מ משותף של להב-יאל"כ עם מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר-שבע, נחקרו הבעלים של "ספינת הדיג" ואיש האחזקה. השניים הודו כי הבריחו כ-150 אלף ליטר סולר מקפריסין לישראל.

הברחת טובין, במקרה זה סולר, מהווה עבירה על פקודת המכס. יתרה מזאת, על הסולר לא שולמו מסי מע"מ ובלו, דבר שמהווה עבירות על חוק מע"מ וחוק הבלו על הדלק.

הבוקר הובאו החשודים להארכת מעצר בבית משפט השלום ברמלה.