פסגות במו"מ לשכור 7-8 קומות בחלק החדש במגדל אפריקה

ההערכות: תחול התקדמות בביצוע בניית תוספת של 10 קומות, לאחר העיכובים שחלו בשנה האחרונה ■ פסגות כבר שוכרת 7 קומות בבניין הקיים ■ הערכות: דמי השכירות יעמדו על 80-85 שקל למ"ר לחודש

בית ההשקעות פסגות, בניהולו של רועי ורמוס, מנהל מגעים לשכירת 7-8 קומות בתוספת המתוכננת למגדל אפריקה ישראל שברחוב אחד העם בתל אביב, כך נודע ל"גלובס".

ההערכות הן שככל הנראה תחול התקדמות בביצוע בניית התוספת שאמורה לכלול 10 קומות נוספות, לאחר עיכובים שחלו במהלך השנה האחרונה.

80 שקל למ"ר

המגעים של פסגות מתנהלים עם קרן המשקיעים הפרטית שרכשה מאפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב 95% מהמגדל בחודש אפריל תמורת 166.5 מיליון שקל. פסגות כבר שוכרת שבע קומות בבניין הקיים, לגביהן היא חתמה על הארכת חוזי שכירות לתקופה של שלוש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. כעת היא מנהלת מגעים לשכור שבע עד שמונה קומות נוספות, מתוך 10 הקומות המתוכננות.

גורמים בשוק הנדל"ן מעריכים כי אם השכירות תיסגר לפי המחירים של היום, הרי שדמי השכירות יעמדו על 80-85 שקל למ"ר לחודש.

מגדל אפריקה ישראל הוא בניין משרדים בן 18 אלף מ"ר ו-324 מקומות חנייה. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה כבר במארס 2008 את הגבהת הבניין שיבוא לידי ביטוי בתוספת של 8,500 מ"ר. בזמנו הוערכה עלות בניית התוספת ב-10 מיליון דולר.

מלבד 95% מזכויות המגדל, מכרה אפריקה ישראל לקרן הפרטית גם 50% מיתרת זכויות הבנייה הבלתי מנוצלות. בפני הקרן הפרטית עומדת אופציה, למימוש תוך שנתיים ממועד המסירה, לרכוש מידי אפריקה ישראל את ה-50% הנותרים תמורת 20 מיליון שקל - אופציה שככל הנראה תמומש הרבה לפני תאריך פקיעתה.

יצוין שהיתר הבנייה לבניית 10 הקומות החדשות טרם ניתן ולדברי עיריית תל אביב-יפו, הבקשה נמצאת בהמתנה לתשלום להיתר, שלאחריו אמור יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לחתום עליו ולהעניקו למבקשים.

כזכור, הדרך להיתר היתה רצופה קשיים בשנה שעברה לאחר שהוועדה המקומית דרשה להתנות אותו בפתיחת מחצית מחניית הבניין בשבת, לה התנגד הבעלים של אפריקה ישראל, לב לבייב, בשל סירובו לחילול השבת. אולם בחודש מארס ביטלה ועדת הערר המחוזית תנאי זה ופתחה את הדרך להיתר.

בבית ההשקעות פסגות אישרו את הפרטים, אך סירבו להתייחס למספרים.