ערכה של נאמנות

משל מדונה, פפסי והוותיקן יכול ללמד משהו את חברת אלקטרה שרומזת על עזיבת מכבי

כשבאלקטרה הודיעו שהם שוקלים אם להמשיך במתן החסות למכבי ת"א, נזכרתי במדונה שנקלעה למשבר עם הוותיקן, לאחר שנרעש מכך שרקדה עם ישו שחור בקליפ "Like a Prayer" הכנסייה יצאה נגדה באופן כזה שהביא ללחץ על חברת פפסי, עד שביטלה מיידית את החוזה השמן, בסך 5 מיליון דולר, עם כוכבת העל.

כיום, כשמדונה מכניסה סכומים גבוהים פי כמה וכמה רק מהופעותיה בעולם, ייתכן שפפסי מתחרטת על החלטתה אז.

כמו מדונה, מכבי ת"א היא מותג בישראל, ומשבר של ידוען או קבוצת ספורט מעורר תמיד דילמה אם להמשיך בהסכם ולבנות על עוצמת המותג בטווח הארוך. במקרים קיצוניים כמו פרשת הרצח של או.ג'יי. סימפסון או פרשת הילדים של המנוח מייקל ג'קסון, התגובה היתה חדה, ברורה ומוצדקת. המקרים הגבוליים דורשים שיקול דעת עמוק יותר, כמו בר רפאלי אחרי הגילוי על אי שירותה בצבא או להבדיל הידרדרות של קבוצות גדולות לליגה השנייה, כמו במקרה בית"ר ירושלים או פרשת יובנטוס באיטליה.

מכבי ת"א, כמו מדונה, היא מותג ענק, שייצא מן המשבר ויחזור למעמד בכיר בספורט. הוא נהנה מאהדה של מאות אלפי ישראלים, ולכן הייתי מייעץ לחברת אלקטרה לא לנטוש היום, לחכות ולקוות שהפרשה תסתיים וליהנות מאהדה של מעריצי מכבי, שיגמלו לה על נאמנותה.

לכולנו מסמנת הפרשה עוד סיבה לזהירות כשבוחרים קבוצות ספורט וידוענים, במיוחד להתקשרויות שנתונות לחסדי אופיו של אותו ידוען.

הכותב הוא שותף במשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב