נטפים חתמה על עסקה של 11 מיליון שקל במקסיקו

במסגרת החוזה תהיה אחראית להשקיית 500 אלף דונם, פיתוח גידולים והכשרת חקלאים במקסיקו

חברת נטפים, המספקת פתרונות מים חכמים לחקלאות, חתמה השבוע על הסכם לשיתוף פעולה עם משרד החקלאות של מדינת חליסקו ממקסיקו, במסגרת ביקורו של שר החקלאות של חליסקו, אלבארו גרסיה צ'אבס, בישראל. שווי ההסכם מוערך על-ידי גורמים בענף ב-11 מיליון שקל.

על-פי ההסכם נטפים תסייע במימון, פיתוח והשקיית אזורי חקלאות בתחומי חליסקו בשטח של 500 אלף דונם. נטפים צפויה לספק אלפי מערכות מתקדמות להשקיה, בין היתר לשטחים שבהם יגדלו קני סוכר לצורכי הפקת ביו-דיזל או למיצוי סוכר. גידולים נוספים שיושקו הם אבוקדו ותירס. במסגרת ההסכם ייעשה גם שיתוף פעולה להדרכת מגדלים ע"י מומחי נטפים.

הפעילות במקסיקו תתבצע באמצעות שלוחת החברה במדינה ועל ידי מומחים לתחום ההשקיה של החברה הבת "נטפים מקסיקו", בשיתוף פעולה עם קבוצת מומחי השקיה, חקלאים ואנשי מקצוע ממקסיקו.

אלי בן סימון, מנהל פעילות נטפים באמריקה הלטינית, אשר חתם בשם נטפים על הסכם שיתוף הפעולה, אמר כי "מקסיקו היא אחת המדינות המובילות בתחום הגידול והייצוא של גידולים חקלאיים למדינות צפון אמריקה, ונחשבת לאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של נטפים. אנו גאים להיות שותפים בתנופת הטמעת טכנולוגית ההשקיה במדינת חליסקו שקצב ההתקדמות שלה בתחום מרשים מאוד".

לנטפים מפעל במקסיקו, שהוקם לפני כשנתיים בעיר ריינוסה שבמדינת טמאוליפס ומעסיק 30 עובדים.

"המשבר העולמי מחייב את נטפים להמשיך ולהתייצב לצד החקלאים ברחבי העולם עם הטכנולוגיות והידע המתקדמים ביותר, ולאפשר להם לקבל יותר תוצרת ובאיכות גבוהה יותר, תוך שימוש בפחות משאבים - פחות מים, פחות דשנים ופחות אנרגיה", אמר אלי שוחט, מנכ"ל משותף בנטפים.

נטפים מכרה ב-2008 ביותר מ-600 מיליון דולר. החברה מקיימת פעילות עסקית בלמעלה מ- 110 מדינות ופועלת באמצעות 35 חברות בנות ו-13 מפעלי ייצור ברחבי העולם. החברה מועסקים בה 2,300 עובדים.

נטפים נמצאת בבעלות משותפת של שלושת הקיבוצים חצרים, יפתח ומגל, ושל הקרנות מרקסטון וטנא. המנכ"לים המשותפים בחברה הם אלי שוחט ויגאל אייזנברג, והיו"ר הוא ישראל מקוב, לשעבר מנכ"ל קבוצת טבע.