דן דוד זכה במכרז על לידר השקעות

דוד צפוי לנהל מו"מ עם בנק לאומי, לו חייבת לידר השקעות כ-135 מליון שקל ■ מול הצעתו של דוד, התמודד גם דני ברק, מנכ"ל החברה הבת, לידר שוקי הון

בעל בית חדש בלידר השקעות: מחזיקי האג"ח של חברת האחזקות שבשליטת שרם פודים גרופ, קיבלו היום (ד') את הצעתו של דן דוד, באמצעות קרן ATE, לרכישת השליטה בחברה.

לאחר אישור מחזיקי האג"ח, צפוי דוד לנהל מו"מ עם בנק לאומי, לו חייבת לידר השקעות כ-135 מליון שקל. החוב לבעלי האג"ח עומד על 220 מליון שקל ואת מחזיקי האג"ח ייצגו עו"ד אלון בנימיני ורענן קליר, והיועצים ג'וש רוזנצוויג וקותי גביש. מול הצעתו של דוד, התמודד גם דני ברק, מנכ"ל החברה הבת, לידר שוקי הון.

מחזיקי האג"ח סברו כי הצעתו של ברק אינה מיטיבה עם לידר השקעות, בין היתר כי היא מותירה בידי מחזיקי האג"ח רק 18% מלידר שוקי הון, הפעילות הרווחית היחידה של החברה האם. מלבדה, בפורטפוליו של לידר השקעות ניתן למצוא גם את פולאר תקשורת, לידר נדל"ן וגרינסטון - כולן חברות מפסידות.

שיפור ההצעה לא הספיק

למרות שברק שיפר את הצעתו בימים האחרונים, בין היתר על ידי חתימת מזכר הבנות לגיוס מנהלים, גורמים המקורבים למגעים סברו כי בכוונתו להיפטר מאחזקות אלה ולהמשיך ולהחזיק רק בלידר שוקי הון עצמה, בה יש לו כיום 15% מהמניות. הצטרפותו של ברק למכרז כרוכש הציתה מתיחות רבה בינו ובין שרם ופודים, בעלי השליטה בחברה, שראו במהלכיו ניצול של הזדמנות עסקית לחלץ את לידר שוקי הון, ולא מהלך שנועד להיטיב עם לידר השקעות עצמה.

המכרז על לידר השקעות נמשך כחמישה חודשים, ובמהלכו הועלו מספר הצעות לרכישת השליטה בחברה שנקלעה לקשיים בעיקר בגלל פעילותה בתחום הנדל"ן במזרח אירופה. לפי גורמים המקורבים למכרז, שרם ופודים החליטו למכור את השליטה במקום לפנות להליך של הסדר חוב, כיוון שהם לא מאמינים בהתאוששות של החברה, וממילא אין להם מקורות כספיים להזרים לה.