על טעם בלי ריח

האם קבוצת הצעירים החדשה של פיטובסקי תהיה הבשורה החדשה של התיאטרון המקומי, או שתיזכר כניסיון כושל לשלב יצירה אישית ויוצאת-דופן במעוז המיינסטרים?

"החוטם", מחזה חדש בתיאטרון הבימה, מעורר סקרנות הן הודות לתוכנו יוצא הדופן ובעיקר בשל העובדה שמדובר בניסיון השלישי לייסד בתיאטרון הלאומי קבוצת צעירים שממנה יצמח הדור הבא של כוכבי הבמה המקומיים.

הראשון להקים ולביים בהצלחה קבוצה כזו ב"הבימה" היה הבמאי אילן רונן, כיום המנהל האמנותי של התיאטרון. לפני כמה שנים נעשה ניסיון נוסף, אז הופקדו המושכות בידי הבמאית סיגל אבין. המיזם ההוא התפוגג אחרי שתי הפקות שלא זכו להצלחה.

עכשיו יוצא לדרך ניסיון שלישי, והפעם הבמאי הנבחר הוא שי פיטובסקי, בוגר בית-הספר לכתיבת דרמה ומי שכתב וביים הפקות מוערכות בהן "זה כמו להרוג רק הפוך" בתיאטרון תמונע ו"התקלה" - עליו זכה בפרסי במאי והצגת השנה בטקס "קיפוד הזהב" של תיאטראות הפרינג'. צוות השחקנים כולל את אייל רדושיצקי, הראל מוראד, נעמה ארמון, לאה ארמון, לאה גלפנשטיין, יובל שלומוביץ ושחר רז.

את "החוטם" כתב רפאל מילוא עמר על-פי מחזהו של ניקולאי גוגול, ובמרכזו פקיד צנוע בשירות המדינה, המתעורר בוקר אחד ומגלה לזוועתו שפניו נטולות חוטם. מנקודה זו מתחיל מסע הזוי בעקבות החוטם האבוד, המקבל חיים משל עצמו ונראה משוטט בכיכר העיר, מתפלל בכנסייה ועוטה בגדי שרד של הפקידות הבכירה.

האם קבוצת הצעירים החדשה של פיטובסקי תהיה הבשורה החדשה של התיאטרון המקומי, או שתיזכר כניסיון כושל לשלב יצירה אישית ויוצאת-דופן במעוז המיינסטרים? לעתיד פתרונים.

"החוטם" יועלה לראשונה ביום ראשון הקרוב (1 בנובמבר) ב-20:30, באולם שיין יד לבנים בתל-אביב