האם ענקית התרופות האמריקנית פייזר תרכוש את פרוטליקס?

נציגי החברה האמריקנית ביקרו במפעל של פרוטליקס בכרמיאל ■ פרוטליקס הודיעה לפני כשבועיים על הצלחה בניסוי שלב III בתרופת ה-UPLYSO שלה, המיועדת לטיפול במחלת הגושה

האם פייזר היא זו שתרכוש את פרוטליקס ? נציגי חברת התרופות האמריקנית פייזר ביקרו בימים האחרונים במפעל של פרוטליקס בכרמיאל. זאת, כשבועיים לאחר שפרוטליקס הודיעה על הצלחה בניסוי שלב III בתרופת ה-UPLYSO שלה, המיועדת לטיפול במחלת הגושה. פרוטליקס מוחזקת על ידי חברת ביוסל , הנסחרת בבורסה בת"א.

ביקורם של נציגי פייזר מעניין במיוחד על רקע השמועות כי טבע שוקלת גם היא לרכוש את פרוטליקס. נראה שאחת הסיבות לקשור בין טבע לפרוטליקס היא העובדה שיו"ר טבע, אלי הורביץ, הוא גם יו"ר פרוטליקס ומחזיק במניות דרך קרן פונטיפקס, וסגן יו"ר טבע, פיליפ פרוסט, מחזיק ב-9.9% ממניות פרוטליקס. ובכל זאת, לפחות כרגע נראה שהשמועה היא בגדר שמועה בלבד.

פייזר נסחרת בוול סטריט לפי שווי של כ-115 מיליארד דולר, ולעומת זאת פרוטליקס נסחרת לפי שווי של 725 מיליון דולר. לפייזר יש בהחלט אמצעים לרכוש את פרוטליקס, שכן בקופתה שוכבים כמעט 50 מיליארד דולר במזומן. לחברה יש חוב של כ-39 מיליארד דולר, הכנסות שנתיות של 45.8 מיליארד דולר ורווח נקי של יותר מ-8 מיליארד דולר בשנה (נכון ל-2008). פייזר, המפתחת תרופות אתיות שאחת המפורסמות שבהן היא הוויאגרה, מעסיקה למעלה מ-75 אלף עובדים ברחבי העולם.