S&P מעלות: דירוג "AA" לאג"ח של מליסרון ב-180 מיליון שקל

תחזית הדירוג לאג"ח חדשות של חברת הנדל"ן המניב של האחים עופר - "יציבה" ■ תמורת ההנפקה תשמש להחלפת חוב לזמן קצר מבנקים - או להגדלת המזומן בקופת מליסרון

חברת S&P מעלות קבעה דירוג "AA-/Stable" לאג"ח חדשות של חברת מליסרון , חברת הנדל"ן המניב המניב של האחים עופר, בהיקף של עד 180 מיליון שקל. תחזית הדירוג הינה יציבה.

תמורת ההנפקה תשמש להחלפת חוב לזמן קצר מבנקים, או להגדלת המזומן בקופה של מליסרון. חברת הדירוג מסבירה, כי הדירוג משקף את הערכתה כי לא חל שינוי מהותי בענף הפעילות ובסיכון הפיננסי של החברה מאז הדירוג האחרון בחודש מאי.

תחזית הדירוג היציבה מתבססת, בין היתר, על מדיניותה של החברה הכוללת חלוקה של דיבידנד שלא תעלה על ה-FFO השנתי, שמירה על יחס חוב נטו ל-EBITDA של כ-6.5x (החל משנת 2010) ושמירה על יתרת מזומנים והשקעות לזמן קצר ועל מסגרות אשראי מחייבות בלתי מנוצלות בסך כ-100 מיליון שקל למעט חריגות עיתיות.

חברת מליסרון מחזיקה ומפעילה קניונים ושטחי מסחר ברחבי הארץ. הנכס המוביל שלה הוא הקריון שבקרית ביאליק, שלפי חוות דעת שמאי שצורפה לדו"חות הכספיים של החברה לשנת 2008, שוויו הוא 1.83 מיליארד שקל. נכס נוסף בו מחזיקה החברה הוא קניון רננים ברעננה ששוויו הוא 827 מיליון שקל. החל מאפריל השנה מחזיקה מליסרון גם בקניון רמת אביב ובקניון סביונים שביהוד, אותם רכשה מאפריקה ישראל של לב לבייב תמורת 1.4 מיליארד שקל.