הייצור התעשייתי בסין טיפס בקצב המהיר ביותר מזה שנה וחצי

מדד מנהלי הרכש של סין עלה לרמה של 55.2 נקודות באוקטובר מ-54.3 נקודות בספטמבר ■ ג'ורג' סורוס: "סין היא המנצחת הגדולה של המשבר הפיננסי העולמי. ארה"ב היא המפסידה העיקרית"

הייצור התעשייתי בסין התרחב בקצב המהיר ביותר מזה 18 חודשים באוקטובר, כשבנוסף, הצמיחה הכלכלית צפויה להאיץ ברבעון הנוכחי.

מדד מנהלי הרכש (PMI) של סין עלה לרמה של 55.2 נקודות באוקטובר מ-54.3 נקודות בספטמבר. כך לפי הפדרציה לרכש ולוגיסטיקה של סין. מדד העוקב אחרי הזמנות היצוא טיפס לרמה של 54.5 נקודות מ-53.3 נקודות. מדד היבוא עלה ל-52.8 נקודות מ-50.7 נקודות - סימן לגידול בביקושים מבית.

תוכנית התמריצים של סין בהיקף 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר) והגידול חסר התקדים במתן הלוואות חדשות, מצליחים לתמוך ביציאתה של סין מהמשבר הפיננסי של 2008, כשכעת ניתן להבחין בהתרחבות היצוא.

ב-21 לאוקטובר, הקבינט הסיני הודיע כי ימשיך במדיניות המוניטרית ובתוכנית התמריצים על אף שקצב הצמיחה של הרבעון השלישי עקף את תחזיות השוק. שר המסחר של סין, צ'ן דמינג, הזהיר אתמול (שבת) מפני נסיגה של הכלכלה הגלובלית במידה ומדינות העולם יפסיקו את צעדי התמיכה והתמריצים מוקדם מדי.

סין, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, התרחבה בקצב של 9.5% ברבעון השלישי. גורמים רשמיים בסין מעריכים כי קצב הצמיחה בסוף 2009 יעקוף את יעד הבנק המרכזי של סין העומד על 8%.

המיליארד ג'ורג' סורוס אמר בסופ"ש כי סין היא "המנצחת הגדולה" של המשבר הפיננסי העולמי, כשארה"ב היא המפסידה העיקרית. מנגד, ג'וזף שטיגליץ, בעל פרס נובל לכלכלה, אמר כי השווקים המתעוררים, ובהם סין, חייבים להגן על עצמם מפני "בועות" שנוצרו בשל עלייה מוגזמת בנזילות שנועדה להניע את הצמיחה הכלכלית.