סקר: 67% מאמינים כי המאגר הביומטרי ידלוף לארגוני פשע

מהסקר, שנערך ע"י מכון "מאגר מוחות" עבור מטה המאבק במאגר הביומטרי, עולה כי 67% מבין בעלי הדעה ו-56% מכלל הנשאלים מאמינים כי המאגר הביומטרי ידלוף לרשת ויועבר לגורמים בלתי מורשים

67% מהציבור מאמינים כי המאגר הביומטרי, הכולל את טביעות האצבע וצילומי הפנים של כל אזרחי המדינה, ידלוף לגורמים כמו ארגוני פשע, ארגוני טרור, חוקרים פרטיים וחברות מסחריות או לאינטרנט.

מהסקר, שנערך על-ידי מכון "מאגר מוחות" עבור מטה המאבק במאגר הביומטרי, עולה כי 67% מבין בעלי הדעה ו-56% מכלל הנשאלים מאמינים כי המאגר הביומטרי ידלוף לרשת ויועבר לגורמים בלתי מורשים. עוד עולה מהמחקר כי שיעור הצעירים שלא מאמינים כי המידע במאגר הביומטרי יישמר כראוי במשרד הפנים גדול יותר משיעור המבוגרים.

"הממצאים החריפים העולים מן הסקר משקפים מגמה הולכת של חשש בציבור מפני שימוש לא נאות שבוצע ויבוצע על-ידי המדינה ועל-ידי גורמים עוינים", אומר עו"ד יהונתן קלינגר. "ההשלכות לפריצת המאגר הביומטרי עלולות להיות מרחיקות לכת, ביניהם גניבות זהות, התחזות, קבלת מידע על גורמי ביטחון ואפילו שימוש קל-דעת בנתונים של סלבריטאים. אנו קוראים לראש הממשלה להתעשת ולעצור את החקיקה, לפני שגם טביעות האצבע שלו יהיו בידי כל ילד שגולש באינטרנט וכל חוקר פרטי".

חוק המאגר הביומטרי, שמקודם על-ידי ממשלת ישראל בהנהגת בנימין נתניהו וח"כ מאיר שטרית ממפלגת קדימה, קורא להקמת מאגר מרכזי של טביעות אצבע וצילומי פנים של כלל תושבי ישראל, תוך שלמאגר תהיה גישה לרשויות אכיפת החוק ולפקידי משרד הפנים.

מבקרי ההצעה הזהירו לא אחת מהקלות בה מדינת ישראל מקדמת חקיקה הנוגעת להפקרת פרטיות, והסקר האחרון שנערך מראה כי אפילו הציבור מודע לסכנות. החוק הונח על שולחן הכנסת וככל הנראה יעלה להצבעה בימים הקרובים.

לאחרונה נערך סקר גם על-ידי הרשות הלאומית למשפט וטכנולוגיה, שקבע כי 70% מהציבור אינו סומך על ההגנה על מידע פרטי. בנוסף, מידע הנוגע לרשומות רפואיות הופקר ברחוב, ומידע הנוגע לנכי צה"ל הועבר לחברות מסחריות לצרכיהן.