השקל מככב בעמוד הראשי של בלומברג: "סגירה מעל 3.82 תהווה שינוי מגמה"

ניתוח טכני של ברוקר מניו יורק, אשר מפורסם בעמוד הראשי של בלומברג, מנפץ את טענות בנקי ההשקעות הזרים הטוענים כי השקל יתחזק ■ סוחר מניו יורק ל"גלובס": "ייתכן ואנו עומדים בפני שינוי מגמה בדולר בכל העולם"

אם למישהו היה ספק באשר לעניין הרב שמגלים הזרים במטבע של ישראל, השקל, כדאי לו להתבונן היטב בעמוד הראשי של סוכנות הידיעות העולמית בלומברג. בעמוד הראשי כיכב היום (ב') השקל, לצד כותרות החשובות למשקיעים בחו"ל כדוגמת פשיטת הרגל של בנק CIT, הדו"חות של ענקית הרכב פורד ועוד.

אך בניגוד לעמדתם של בנקי ההשקעות הזרים הגורסים שוב ושוב כי השקל יתחזק (ולראיה סקירה עדכנית של מריל לינץ' המצמידה לדולר מחיר יעד של 3.35 שקלים), בבלומברג מביאים עמדה אחרת של ברוקר מניו יורק הטוען כי השקל דווקא ייחלש ועשוי למחוק את העלייה בגובה 10% שהחלה בחודש מאי.

"השקל הגיע לנקודה מכרעת ואנו עשויים להיות עדים לשינוי מגמה, לאחר שהוא דשדש סביב ה-3.68 ש' לדולר", אמר לבלומברג ג'ואל קרוגר, אסטרטג מטבעות טכני מ-Forex Capital Markets. "השוק חווה שבוע היפוך חזק. סגירה מעל 3.82 ש' לדולר עשויה להוות שינוי מגמה".

השקל נחלש גם היום מול הדולר והתקרב ל-3.8 שקלים. קרוגר טוען כי רמת ה-3.7 שקלים התגלתה כרמת תמיכה עבור הצמד דולר-שקל, שכן לפי סרגל פיבונאצ'י זו רמה המהווה תיקון 50% לגל העליות שהחל מהשפל של יולי 2008 ועד אפריל האחרון. לדבריו, רמת המפתח היא כאמור 3.82 ש' לדולר, שכן ממוצע נע 10 (אינדיקטור המחשב את ממוצע 10 שערי הימים האחרונים) חצה כלפי מעלה את ממוצע נע 20, מה שיעלה את ממוצע נע 100 לרמה של 3.82 ש' לדולר.

הניתוח הטכני משמש כלי פופולארי בקרב סוחרי מט"ח רבים, בשוק הנחשב תנודתי ומסוכן. קרוגר מעריך כי התחזקות הדולר בעולם תדחוף עוד יותר את הדולר מול השקל כאן בישראל.

"אני מכיר את ג'ואל שנים רבות ובעבר הוא עבד באופן עצמאי", אמר ל"גלובס" אמיר טל, ראש מחלקת המסחר בבנק דיסקונט ניו-יורק. "אפשר לומר את אותם דברים על אינדקס הדולר, או על צמדים אחרים כגון אירו-דולר. ייתכן ואנו עומדים בפני שינוי מגמה בדולר בכל העולם וגם בישראל מול השקל, אך עדיין מוקדם מדי כדי לקבוע בוודאות. מבחינה טכנית, אנו בדרך ל-3.82 שקלים ומשם ייתכן ונגיע ל-3.92 שקלים. הכל תלוי בהתנהגות הדולר בעולם. עושה רושם שישנה תמיכה טובה לצמד דולר-שקל סביב ה-3.73-3.74, ולאחר מכן סביב ה-3.7".

להלן הניתוח של אמיר את הצמד דולר-שקל:

דולר-שקל