OECD: מדיניות המיסוי של ישראל תקשה עליה להיכנס לארגון

כך לפי מסמך שהתקבל לפני שבועיים מטעם ארגון המדינות המפותחות ■ משרד האוצר: "מדובר בטיוטת דו''ח עליה צריכים לתת תשובות ולהעיר הערות כמו בכל טיוטה"

מסמך שהתקבל לפני שבועיים מטעם ארגון המדינות המפותחות (oecd) מצביע על מספר בעיות בדרך לכניסתה של ישראל לארגון.

רוב הבעיות קשורות למדיניות המיסוי החדשה שנקטה הממשלה במסגרת תקציב 2010-2009 ולמדיניות החינוך של הממשלה. במשרדים המעורבים בתהליך הצטרפותה של ישראל לארגון מנסים להנמיך את האש. לדבריהם, מדובר ב"חלק אינטגראלי מתהליך ההצטרפות ואין שום דבר חריג בדו''ח האחרון שהתקבל".

למרות זאת, בשבוע הבא תצא מישראל משלחת כדי להיפגש עם ראשי הארגון. בראש המשלחת יעמדו נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר ושר החינוך, גדעון סער.

מטעם האוצר, יגיע למשרדי ה-OECD, אלדד שידלובסקי, הכלכלן הראשי של האוצר.

במשרד האוצר סירבו להגיב לדברים ולתוכן הדו''ח אך ביקשו להדגיש כי יציאת המשלחת נקבעה טרם הגעת הדו''ח. "מדובר בטיוטת דו''ח עליה צריכים לתת תשובות ולהעיר הערות כמו בכל טיוטה. אכן יש ביקורות והשגות, אבל תמיד זה כך" מסר ל"גלובס" גורם באוצר.

מחר (ג') צפוי הקבינט הכלכלי-חברתי, בראשות שר האוצר, יובל שטייניץ, להתכנס ותהליך ההצטרפות ל-OECD יתפוס חלק ניכר מהדיון. גורמים בלשכתו של שטייניץ מסרו ל"גלובס" כי בסוף יוני האחרון, בעת ביקורו של שר האוצר במטה הארגון, אמר מזכ''ל ה-OECD אנגל גוריא לשטייניץ כי ברבעון הראשון של 2010 מדינת ישראל כבר תתקבל לארגון היוקרתי.

עמידה ב-18 תחומים שונים

נזכיר כי במסגרת הצטרפותה של ישראל ל-OECD נבחנים סטנדרטים ב-18 תחומים שונים הקיימים בכל מדינה, כאשר על כל מדינה השייכת לארגון לאמץ את התקנים והכללים המשפטיים בכל נושא ונושא. במהלך תהליך ההצטרפות, ועדות בכל תת-התחומים, בודקות האם המדינה, במקרה הזה ישראל, עומדת בסטנדרטים של הארגון.