נעלי ריצה במזוודה

שחר קמיניץ, מייסד ומנכ"ל Worklight

"מעת לעת מגיעים לישראל גבירים, מנהלים בכירים בחברות היי-טק גדולות. הם מלווים תמיד בפמליה נכבדה, מאדימים בשל השמש הקופחת, ומנצלים את ההזדמנות, עם הגיעם ללבנט, לפשוט את בגדי העסקים ולעבור לג'ינס ולטי-שירט. לצד סיוריהם בארץ, בדרך כלל מזומנת להם שרשרת של מצגות הקרויה בלעז ראונד-אפ על-שם הנוהג הישן לכנס ראשי בקר לצורך ספירתם, מכירתם או שחיטתם. במסגרתו מוקצבת רבע שעה לכל חברה, להציג אל מול בני שיח מותשים, אשר קיבתם אומרת שירה עקב מפגש בלתי אמצעי עם חומוס"

הטקסט הזה מופיע ב"האושר והדווי", הבלוג המצחיק שמתחזק בחמש השנים האחרונות שחר קמיניץ, 39, מי שנחשב לאחד מוותיקי ההיי-טק המקומי. על קמיניץ קשה להגיד שהוא מבטיח, בעיקר כי במהלך הקריירה שלו הוא כבר הספיק לקיים לא מעט.

קמיניץ התחיל לתכנת עוד לפני חגיגת בר המצווה שלו. בצבא שירת ביחידת הטכנולוגיה של חיל המודיעין, וב-1991, עוד לפני האוניברסיטה, הצטרף לחברת תוכנה קטנה, עורק אינפורמיישן, לימים אמדוקס. "התחלתי כמתכנת והתקדמתי לתפקידי ניהול. הייתי עשר שנים באמדוקס, ובמקביל למדתי באוניברסיטה מתמטיקה, מדעי המחשב וכלכלה", הוא מספר.

קמיניץ הגיע עד לתפקיד מנהל פעילות האינטרנט של אמדוקס: "אלה היו השנים הראשונות של הטמעת האינטרנט בתאגידים, והן היו מרתקות. היה לי מזל לגדול עם החברה, לזכות לקידום וללמוד לעשות עסקים בינלאומיים. אמדוקס הייתה בית ספר לכל דבר, ולמדתי שם דברים שאני מיישם בחברת הסטארט-אפ שהקמתי". ב-2001 הצטרף קמיניץ לקרן הון סיכון כרמל, כיזם הבית. עוד שלוש שנים חלפו, והוא הצטרף כשותף עצמאי לקרן ג'מיני.

ב-2006 הוא עזב את העולם המדושן והשבע של קרנות הון סיכון, והקים את Worklight, חברה שרוכבת על גל החדשנות של ווב 2.0 ושל הרשתות החברתיות, ומציעה פתרון טכנולוגי לשילובם בתאגידים, כולל שימוש מאובטח בפייסבוק, ווידג'טים ויישומי אייפון. החברה נחשבת לאחת מחברות הטכנולוגיה החדשניות והמבטיחות בשוק.

מה השאיפות לעתיד?

"אני שותף לתחושות של רבים בתעשייה המקומית, שיש בעיה מבנית ושלא מוקמות כאן חברות גדולות. הרף למה שנחשב לאקזיט מקובל יורד והולך. חברות נמכרות בסכומים נמוכים לפני שהן מנסות אפילו לצמוח ולגדול. אני שואף להוביל את החברה שלי למצב שבו תהיה חברה גדולה ומשמעותית".

איך משלבים את הקריירה עם החיים האישיים?

"העומס עצום - ימי העבודה ארוכים, ויש הרבה נסיעות עסקיות לחו"ל. עוד לא מצאתי את המודל שבו ניתן לנהל חברת סטארט-אפ בנינוחות. לכן זה מאזן של פשרות".

למשל?

"לעצור את יום העבודה לכמה שעות בערב, להיות עם הבנות עד שהן הולכות לישון, ואז להמשיך לעבוד. לטוס לארצות הברית בכל שבועיים, אבל להקפיד לחזור בסוף השבוע כדי לבלות איתן".

זה נשמע מייגע.

"יש רגעים קשים, אבל גם משהו מאוד ממלא בחוויה של סטארט-אפ - מישהו קטן שרוצה לכבוש את העולם נגד כל הסיכויים. אין בזה היגיון, שחבורה של ישראלים מקימים חברה ומשוכנעים שתהיה ענק עולמי. הרגעים הקשים הם כשלפתע אתה נזכר שאתה קטן ועומד מול תאגידים שהם איתני הטבע, לקוחות סרבניים או מתחרה פתאומי. כל הדברים שאינם בשליטתך".

מה לגבי החיים האישיים? תחביבים?

"התחביבים דוללו, אבל אני מקפיד לשמור על הריצה למרחקים ארוכים, ועושה את זה בכל מקום שאני מגיע אליו. בדרך כלל בארבע בבוקר בגלל הג'ט לג. תמיד יש לי נעלי ריצה במזוודה. בנוסף, אני קורא, בעיקר פרוזה, וכותב. הסופר האוהב עליי הוא יהושע קנז".

שחר קמיניץ / צלם: תמר מצפי

גיל: 39

אישי: נשוי ואב לתאומות בנות 10, מתגורר בתל אביב

השכלה: תואר במדעי המחשב, במתמטיקה ובכלכלה

מסלול: אחרי שירות ביחידת הטכנולוגיה של חיל המודיעין הצטרף לאמדוקס, שבה עבד כעשר שנים. ב-2001 הצטרף לקרן הון סיכון כרמל, ובהמשך לקרן ג'מיני כשותף עצמאי. ב-2006 הקים את Worklight

בחזרה לפרויקט 40 על 40 - שנת 2009