במטרה להגדיל פעילות: eBay פותחת את PayPal למתכנתים

מקווה להגדיל את נפח הפעילות הפיננסית השנתית המבוצעת דרך PayPal ב-120 מיליארד דולר עד 2011, היקף שיתורגם ל-5 מיליארד דולר בהכנסות החברה

שירות התשלומים המקוון PayPal, הנמצא בבעלותה של חברת eBay , מפעילת אתר המכירות הפומביות הגדול ברשת, הציג היום (ג') את הפלטפורמה החדשה שלו, ה-PayPal X, שתאפשר למפתחים עצמאיים לשלב אותה בתוצרתם, בין אם מדובר באפליקציות לשימוש ברשת חברתית למשל או בשידורי טלוויזיה מבוססי אינטרנט. בצעד זה מקווה eBay להכפיל את נתח השוק של PayPal במהלך השנתיים הקרובות.

"אנו מצפים כי הפלטפורמה החדשה תיקח את מושג התשלום המקוון לכיוונים חדשים", אמר מנכ"ל eBay, ג'ון דונהיו, ל"פייננשל טיימס". "התהליך יהיה דומה לזה שהתרחש כאשר אפל פתחה את ה-iPhone וה-iPod למתכנתים חיצוניים והגדירה מחדש את השימוש בטלפונים ונגני מוזיקה ניידים", אמר דונהיו.

סכום הכסף המחליף ידיים מדי שנה באמצעות PayPal ב-eBay ובאתרי מסחר מקוון אחרים המשתמשים בשירות הוא 60 מיליארד דולר, מה שהוביל את החברה להכנסות שנתיות של 2.4 מיליארד דולר.

באמצעות פלטפורמת PayPal X החדשה מקווים ב-eBay להחדיר את שירות התשלומים המקוונים לתחומים חדשים בהם לא ניתן היה לבצע תשלום מסוג זה עד עתה. "אני אוכל למשל לשלם 10 סנטים עבור משהו באינטרנט, דבר שלא ניתן לעשותו כעת", אומר אוסמה בדיר, סגן נשיא PayPal.

כדי לגרום להצלחה הצפויה לקרות, מקווים ב-eBay למשוך את קהילת המתכנתים שמשקיעה בפיתוח אפליקציות לרשתות חברתיות ולטלפונים סלולריים. PayPal כבר עובדת עם יותר מ-1,000 מפתחי בטא המפתחים אפליקציות שיאפשרו שימוש בשירות התשלומים המקוון באמצעות אתרים דוגמת פייסבוק וטוויטר, וכן לחברות שישתמשו בשירות כאמצעי לתשלום משכורות.

ב-eBay מקווים כי הפלטפורמה החדשה תגדיל את נפח הפעילות הפיננסית השנתית המבוצעת דרך PayPal ב-120 מיליארד דולר עד 2011, היקף שיתורגם ל-5 מיליארד דולר בהכנסות החברה.