השיפור באודיוקודס נמשך: עקפה את תחזיות השוק ברבעון

החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 32.1 מיליון דולר, עלייה של 5.6% ביחס לרבעון הקודם, וגבוה מהתחזיות ■ כאמור, ברבעון הבא אודיוקודס מצפה לצמוח ב-5% ביחס לרבעון השלישי, כלומר לרשום הכנסות של כ-33.7 מיליון דולר

"היה לנו רבעון מצוין", מסכם היום סמנכ"ל הכספים של אודיוקודס , נחום פלק, את דוחות הרבעון השלישי, בו עקפה החברה את תחזיות השוק גם בשורה העליונה וגם ברווח. גם במבט קדימה הנימה אופטימית, ואודיוקודס מצפה לצמוח ברבעון הבא ב-5% בהכנסות, ולהישאר עם רמת הוצאות דומה, כך שיהיה גם גידול ברווח.

אודיוקודס, המנוהלת על-ידי שבתאי אדלרסברג, מספקת פתרונות VoIP - העברת קול על גבי הרשת. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 32.1 מיליון דולר, עלייה של 5.6% ביחס לרבעון הקודם, וגבוה מהתחזיות. לעומת זאת, בהשוואה לרבעון המקביל ההכנסות נפלו ב-31%, אך מדובר בתקופה שלפני שיא המשבר ולפני קריסת נורטל, שהייתה אז והיא גם היום הלקוחה הגדולה ביותר של אודיוקודס.

ברבעון השלישי, בדומה לרבעונים קודמים, תחום מוצרי הרשת (Networking) תרם 73% מההכנסות, ותחום הטכנולוגיה תרם 27%. בחלוקה גיאוגרפית, 54% מההכנסות הגיעו מצפון אמריקה ו-23% מאירופה.

בהתאם לצפי החברה, ההוצאות התפעוליות (GAAP) נשארו ברמה של כ-16.9 מיליון דולר ברבעון, והן צפויות להישאר ברמה דומה גם בעתיד. הרווח הנקי GAAP הסתכם ב-139 אלף דולר. בנטרול הוצאות התגמולים לעובדים והפחתות נכסים בלתי מוחשיים, הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-1.6 מיליון דולר, שהם 4 סנטים למניה - גבוה בסנט מהתחזיות.

נקודת החוזק ברבעון הייתה תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, 5.6 מיליון דולר. "תמיד שמנו דגש על תזרים המזומנים שלנו", מציין פלק. "גם ברבעון הראשון, שהיה הגרוע ביותר שלנו בשנים האחרונות, היה לנו תזרים חיובי".

בקופת החברה יש 116.4 מיליון דולר, סכום שצפוי להצטמצם בחודש הקרוב לצד צמצום בחוב. במהלך נובמבר אודיוקודס אמורה לרכוש בחזרה את האג"ח להמרה שלה מבעלי החוב, בתמורה לכ-71 מיליון דולר.

ברבעון הבא צמיחה של 5%

כאמור, ברבעון הבא אודיוקודס מצפה לצמוח ב-5% ביחס לרבעון השלישי, כלומר לרשום הכנסות של כ-33.7 מיליון דולר. בכך יסתכמו ההכנסות ב-2009 בכ-125.5 מיליון דולר, לעומת 174.7 מיליון דולר ב-2008. "יש ביקוש, ושוק ה-VoIP הוא שוק טוב", אומר פלק. "אודיוקודס מספקת היום יותר ויותר פתרונות. אנחנו גם רואים תופעה של משבר, שיש פחות שחקנים בשוק. אנחנו חזקים ונשארים, ועם יותר מוצרים".