בכיר במשק: "המו"מ למכירת מניות דיסקונט - סופר רציני"

גורם בכיר במשק מאשר את ההערכות האחרונות לפיהן בעלי השליטה בדיסקונט נמצאים במגעים למכירת אחזקותיהם בבנק ■ לדברי אותו גורם, זה גם הרקע לדרישתם כי שלמה זהר יתפטר מתפקידו כיו"ר דירקטוריון הבנק

"משפחת ברונפמן נמצאת במגעים למכירת אחזקותיה בבנק דיסקונט " - כך חושף היום (ד') גורם בכיר במשק, המאשר את השמועות מהחודשים האחרונים על מכירת מניות צפויה או חיפוש אחר משקיע שלישי, שיחלוק עמם את גרעין השליטה בבנק.

השמועות זכו להכחשה גורפת מצד בני המשפחה, שטענו שמדובר ב"עלילה", והבהירו כי אין להם עניין למכור את גרעין השליטה בחברה וכי הם רואים בהשקעה בבנק דיסקונט השקעה אסטרטגית. ואולם, היום נודע ל"גלובס" כי השמועות אינן מופרכות כפי שהמשפחה ניסתה להציג אלא רחוק מכך.

"לא מדובר בגישושים סתמיים"

"הם יכולים לטעון שהם לא מדברים עם רוכשים פוטנציאלים עד מחר, אבל בפועל המצב הפוך. פנו אליהם עם הצעה רצינית והם מדברים ומעוניינים. זה לא גישושים סתמיים שזוכים להתעלמות מצד משפחת ברונפמן. ממש לא. זה עניין סופר רציני", אומר אותו גורם.

לדבריו, מדובר במגעים רציניים, אך אין עדיין מתווה ברור לעסקה ואין ודאות שהיא תצא לפועל. "שום דבר עדיין לא סגור. רחוקה הדרך לעסקה ויש הרבה שאלות שצריך לענות עליהן, כמו שאלות של מחיר ומבנה העסקה, אך משפחת ברונפמן מאוד בעניין. בשלב זה עוד לא ברור אם העסקה תצא לפועל, בדומה לכל עסקה רצינית אחרת שעלולה להיכשל בכל שלב של המשא ומתן".

להערכת גורמים בשוק, רצון משפחת ברונפמן למכור את המניות נולד על רקע דרישת המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, מבנק דיסקונט להשלים הון לצורך עמידה מלאה במכלול דרישות הלימות הון ותגבור ההון העצמי.

הדרישה הזו הציבה בפני משפחת ברונפמן שלוש אופציות: להזרים את ההון הנדרש לבנק, למכור את אחזקותיהם ולהכניס את הכסף לבנק או למתן את גידול מתן האשראי, מה שאומר צמצום פעילות הבנק בישראל. בכל מקרה, צריך לזכור כי המניות בבנק - 26% המוחזקים בידי קבוצת ברונפמן-שראן - חסומות לביצוע מכירה בפועל עד פברואר 2011.

לדברי אותו גורם, זה גם הרקע לדרישתם כי שלמה זהר יתפטר מתפקידו כיו"ר דירקטוריון הבנק. "כל הסיפור הזה ייגמר בסוף במכירת האחזקות שלהם בבנק למישהו אחר. מה שבטוח היום זה שהבנק על המדף".

דובר קבוצת בעלי השליטה בקבוצת ברונפמן-שראן מסר בתגובה: "הנושא לא נמצא על סדר יומה של הקבוצה. הקבוצה רואה בבנק השקעה אסטרטגית".