הדולר היציג איבד 0.026% ל-3.792 לאחר שקונה הדולרים נעלם

האירו היציג התחזק ב-0.627% ונקבע ב-5.6296 ש' ■בשוק מעריכים כי בנק אנגלי שרכש אתמול 400-500 מיליון דולר והמשיך להזרים פקודות קנייה גם היום - אך משעות הצהריים הוא "נעלם" ולכן הדולר נחלש

הדולר היציג נחלש בשיעור מזערי של 0.026% ונקבע ב-3.792 שקלים והאירו היציג התחזק ב-0.627% ונקבע בשער של 5.6296 שקלים. זאת, לאחר שמוקדם יותר היום עלה הדולר ל-3.8 שקלים ואז עבר לירידות של כ-0.3%. בעולם, הדולר מוסיף 0.1% מול האירו ונסחר סביב 1.484 דולר לאירו.

מוקדם יותר התרחשה דרמה בשוק המט"ח: הדולר מחק את העליות בצהריים ועבר להיחלשות מול השקל לאחר שבנק זר גדול מאנגליה שקנה דולרים "נעלם מהנוף" - מה שהביא להזרמת פקודות מכירה על הדולר על ידי השחקנים בשוק. המטבע האמריקני נסחר מתחת ל-3.8 שקלים לאחר שנכשל בפריצת ה-3.82 שקלים מוקדם יותר השבוע, רמה אותה מסמנים בשוק כהתנגדות חשובה עבוד הצמד דולר-שקל.

סוחרי המט"ח בארץ ובעולם ממתינים לפרסום נתוני התעסוקה החשובים בארה"ב לחודש אוקטובר, שיפורסמו מחר. הנתונים צפויים להצביע על עלייה בשיעור האבטלה לצד ירידה במספר המשרות שהתאדו במשק. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים, שיעור האבטלה ככל הנראה עלה ל-9.9% באוקטובר מ-9.8% בספטמבר, אולם משוק העבודה נגרעו ככל הנראה 175 אלף משרות באוקטובר, לאחר גריעה של 263 אלף משרות בספטמבר.

גוף גדול קונה דולרים

סוחרים בשוק עימם שוחחנו מסרו כי בנק זר גדול החל להזרים מאתמול כמויות נכבדות של פקודות קנייה לדולר ומכירה לשקל. ההערכה היא כי אותו גוף הצליח לרכוש כ-400-500 מיליון דולר אתמול. היום עד הצהריים הוא המשיך להזרים פקודות קנייה בהיקפים של מאות מיליוני דולרים ואף הצליח לקנות חלק מהכמות, אולם משעות הצהריים הוא "נעלם", כלומר ביטל את פקודות הקנייה. בנוסף, סוחרים בשוק מסרו לנו כי גם המודלים (מערכות מסחר אוטומאטיות) המשיכו הבוקר לקנות דולרים בעקבות גל העליות האחרון שהחל ב-3.668 שקלים. "יהיה מעניין לראות כיצד יגיב השוק אם תיפרץ ה-3.82 שקלים", אומר לנו סוחר בכיר באחד מחדרי העסקאות.

כמו כן, בשוק ממתינים למכירת שקלים מאסיבית כתוצאה מעסקאות פרטנר ובזק, בהיקפים של 5.3 ו-6.5 מיליארד שקל בהתאמה. בעסקאות אלו רכשו אילן בן דב ושאול אלוביץ' את השליטה בפרטנר ובבזק מידי בעלי שליטה זרים ומכיוון שהתשלום יבוצע בדולרים, עליהם למכור שקלים ולקנות דולרים לצורך התשלום. טרם ידוע מתי ההמרה תבוצע, אולם ההערכה היא כי התשלום אמור להתבצע עד סוף השנה. מצד שני, היצואנים ממשיכים לבצע גידורים מחשש להיחלשות הדולר ודוגמה טרייה לכך היא התעשייה האווירית שגייסה 450 מיליון שקל וכבר הודיעה כי על מנת להקטין את חשיפת החברה לשינויים בדולר, היא תבצע הגנה מטבעית על סכום הגיוס וזאת לנוכח העובדה שרוב הכנסותיה הן דולריות.

[לאתר המט"ח]