האם תוקפיו של אריק קרפ ז"ל יואשמו בהריגה - ולא ברצח?

בדיון בהארכת מעצרם של הנאשמים ברצח קרפ עד תום ההליכים עולה לראשונה השאלה האם הם יורשעו ברצח או בהריגה ■ עם זאת מדגישה השופטת חיותה כוחן: "קיים קשר סיבתי בין המכות לבין המוות"

"הקשר הסיבתי בין המעשה האלים לבין תוצאותיו, אין בו כדי לקבוע אם ברצח עסקינן או בהריגה" - כך קובעת הבוקר (ה') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב חיותה כוחן, בפתיחת משפטם של הנאשמים ברצח אריק קרפ בטיילת בתל-אביב.

הבוקר התקיים דיון במעצרם של הנאשמים ברצח, ג'מיל עדס (25), עבד אל-רחמן עדס (21) וקטין בן 17, מג'לג'וליה. כחודש לאחר הגשת כתב אישום חמור נגד השלושה מביעה לראשונה השופטת כוחן ספק בהצלחת הרשעתם ברצח.

"אין ספק כי המשיבים התעמרו במנוח ללא מניע וללא סיבה, בלי שהיה קינטור מצד המנוח", היא מציינת. "לאחר שהמנוח קם וניסה לברוח, אפשר לייחס למשיבים כוונת רצח, וזאת נוכח העובדה שהם לא הירפו ממנו, המשיכו לחבוט בו והפילוהו בשנית". עם זאת, מדגישה השופטת, "הנאשמים עזבו את הזירה כאשר המנוח היה עדיין בחיים, והם לא היו מודעים לכך שהוא מת לאחר מכן".

המכה הקטלנית שברה את הגולגולת

עורכי דינם של הנאשמים טוענים כי מותו של קרפ לא נגרם בהכרח מהמכות שקיבל, וייתכן כי מצא את מותו בעקבות כניסתו למים לאחר הקטטה, שם קיבל מכה או טבע.

השופטת דוחה גירסה זו בתוקף: "מדובר בגירסה מופרכת. הדו"ח הפתולוגי קובע מפורשות כי המכה הקטלנית ששברה את האף והגולגולת היתה ממכה ישירה, אגרוף או נעל".

בפרקליטות החליטו ללכת עם התיק עד הסוף, ודורשים לגזור על הנאשמים את העונש החמור ביותר - רצח בכוונה תחילה. על-פי כתב האישום, השלושה מואשמים בכך שהיכו נמרצות ובאכזריות את קרפ על מנת להרוג אותו.

"גם לאחר שנפל לא חדלו"

"הם רצחו את הנאשמים בדם קר, בלא שקדמה לכך התגרות לפני המעשה", נכתב בכתב האישום. השלושה מואשמים גם בעבירות נוספות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ותקיפה בנסיבות מחמירות.

הפרקליטות תבקש להאריך את מעצרם של השלושה עד תום ההליכים.

"הנאשמים המטירו בתקיפתם סדרת אגרופים חזקים בפניו, בחלקי ראשו, בפלג גופו העליון, ובעטו בו בעוצמה, בראשו ובצלעותיו", נכתב בכתב האישום. "גם לאחר שנפל המשיכו הנאשמים בתקיפה ולא שעו לבקשתו לחדול מהמעשים".

גם לאחר שקרפ ז"ל הצליח לקום על רגליו, רדפו אחריו השלושה, הפילו אותו בשנית והמשיכו להכותו. קרפ סבל מפגיעה רב-מערכתית, וגופתו נמשתה מהמים בבוקר שלמחרת התקיפה.