הותר לפרסום: נעצרו 4 ישראלים בחשד לסחר באיברים

על-פי ההערכות, החשודים תיווכו בין חולים המועמדים להשתלה לבין תורמים המעוניינים בכסף ■ 4 החשודים הפעילו ככל הנראה רשת סובבת עולם, כאשר הניתוחים עצמם בוצעו מחוץ לגבולות ישראל

משטרת ישראל התירה היום (ה') בצהריים לפרסום כי 4 גברים נעצרו בתחילת השבוע בחשד לסחר בלתי חוקי באיברים. על-פי ההערכות, החשודים תיווכו בין חולים המועמדים להשתלה לבין תורמים המעוניינים בכסף.

בחקירה שערך מפלג ההונאה של מחוז ירושלים נאספו עדויות לכך שנעשו מספר פניות מצד מאושפזים בבית-החולים הדסה עין-כרם לחשודים, כדי שיתווכו בינם לבין תורמים פוטנציאליים.

4 החשודים הפעילו ככל הנראה רשת סובבת עולם, כאשר הניתוחים עצמם בוצעו מחוץ לגבולות ישראל ללא ידיעת בית-החולים.

הכסף הגדול הלך למתווכים

"הפנייה לחולים נעשתה באמצעות מודעות פרסום בעיתונים שונים", סיפר ראש מפלג הונאה במחוז ירושלים, רפ"ק גלעד בהט. לדבריו, החשודים גבו מאות אלפי דולרים בכדי לבצע תהליך של התאמה ותיווך בין החולים למוכרי האיברים.

רפ"ק בהט הוסיף כי מוכרי האיברים קיבלו בסופו של התהליך סכומי כסף זעומים, כשרוב התשלום של הלקוח הועבר לחשודים בתיווך. כמו כן, הוא הדגיש כי אין כל חשד לפלילים מצד גורמים רפואיים מוסמכים בארץ.

בית משפט השלום בירושלים האריך ביממה את מעצרו של אחד החשודים, סמי שם-טוב, עובד לשעבר בבית-החולים. בני משפחתו הכחיש בתוקף את החשדות המיוחסים לו, והוסיפו כי גם אם הוא היה קשור לפרשה - "הוא לא לקח כסף לכיסו".

הרשת היהודית לסחר באיברים

לפני יותר מ-3 חודשים נעצרו בארצות-הברית כ-40 יהודים חרדים, שנחשדים בעבירות של הלבנת הון וסחר באיברים. העצורים, שרובם תושבי ניו-ג'רזי, נחשדו בסחר איברים שמקורם במדינת ישראל.

חשיפת הפרשה הגיעה לאחר מבצע חסר תקדים בהיקפו שערך ה-FBI. בין העצורים בפשיטה הנרחבת היו שני ראשי עיר מצפון ניו-ג'רזי, רבנים מהעיר ניו-יורק ואפילו פוליטיקאים יהודים.

העיתון "אסבורי פארק פרס" דיווח כי מדובר ביהודים שהיו מעורבים בישיבה הדתית "דיל ישיבה", בה מחונכים היהודים לפי המסורת הספרדית.