יועץ של אי.די.בי: "עסקת הנסון תגביר התחרות"

הכלכלן מנחם פרלמן: "נשר לא תרצה לעשות שום מהלך שיביא לעליית מחירים. לטענתנו, שום דבר לא ישתנה בשוק בעקבות המיזוג"

"לא רק שמיזוג משאב עם הנסון ישראל לא יפגע בתחרות, הוא יגביר התחרות". כך טוען הכלכלן מנחם פרלמן, המשמש יועץ לחברת משאב בבעלות אי.די.בי. פרלמן אמר את הדברים בהתייחס לבדיקת הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, באשר למיזוג בין נשר בבעלות משאב, לבין חברת הבטון, הנסון.

פרלמן, שהגיב למסמך של מרכז המחקר והידע של הכנסת, לפיו המיזוג יפגע בתחרות בשוק הבטון, טוען כי ענף הבטון אינו ענף ריכוזי, אלא ענף מבוזר, ונתח השוק של הנסון עומד על 15% בלבד.

לדבריו, "נשר לא תרצה לעשות שום מהלך שיביא לעליית מחירים. לטענתנו, שום דבר לא ישתנה בשוק בעקבות המיזוג. משאב תהיה הבעלים של הנסון שתחזיק 15% בשוק הבטון, ותמשיך למכור מלט לכל המתחרים של הנסון כי לא כדאי לה לנהוג אחרת. אם נשר לא תדאג ללקוחותיה, הם ייפנו לרכוש מלט מייבוא. בנוסף, נשר היא מונופול בפיקוח ולכן אסור לה להפלות את הנסון".

לדברי פרלמן שיהיה בעבר הכלכלן הראשי של הממונה על ההגבלים, הנסון זקוקה להשקעות של 100 מיליון שקל. "נשר מוכנה לבצע השקעות אלה, ואם ימנעו ממנה לבצע את העסקה, כלל לא בטוח שיימצא גורם אחר שייכנס לנעליה ויהיה מוכן להשקיע את הסכומים הנדרשים".

לדבריו, העסקה תאפשר למשאב להמשיך ולצמוח, ולהעסיק את העובדים בהנסון. "צריך לזכור" אמר פרלמן, כי "הנסון נמצאת היום בידי בעלים זרים שלא מתעניינים בה. רכישתה על ידי משאב, תביא לכך שהיא תהיה בבעלות מקומית, שיש לה אינטרס לקדם אותה".