האם גם כי"ל תושפע מהעלאת הצעת הרכש של אגריום ל-CF?

אגריום העלתה זו הפעם השלישית את הצעת הרכש שלה ליריבתה CF לכ-4.52 מיליארד דולר המשקף ל-CF מחיר של 92.99 דולר למניה ■ אגריום צופה כי הביקושים לאשלג בצפון אמריקה יזנקו ב-30-35% ב-2010 לעומת 2009

קדחת הרכישות והמיזוגים בענף הדשנים לא נרגעת ועשויה להשפיע לעקיפין לחיוב גם על כי"ל , שאכן רשמה עלייה של כ-6% עם פרסום הידיעה על העלאת הצעת הרכש של אגריום ל-CF Industries Holdings,. , אך בסגירת המסחר בת"א סגרה בעלייה של 2%.

היום הודיעה חברת אגריום זו הפעם השלישית על העלאה של הצעת הרכש שלה ליריבתה CF לכ-4.52 מיליארד דולר המשקף ל-CF מחיר של 92.99 דולר למניה, זאת לאחר שהחברה דחתה פעמיים את הצעותיה בטענה כי הן נמוכות מדי, ההצעה הראשונה הוצעה ב-25 בפברואר.

הצעת הרכש של אגריום ל-CF הועלתה ב-5 דולר למניה והיא מוכנה כעת לשלם כעת 45 דולר במזומן בנוסף לתשלום של מניה אחת של אגריום עבור כל מנייה של CF. אגריום האריכה את מועד הקיבול להצעתה עד ל-18 בנובמבר.

"זאת ההצעה הכי טובה והאחרונה של אגריום. לאחר שטיפלנו בכל ענייני הרגולציה בקנדה ובארה"ב - אנו מוכנים לחתום על הסכם מיזוג באופן מיידי", אמר מנכ"ל אגריום מייק ווילסון בהצהרה.

נציין כי העלאת הצעת הרכש של אגריום באה ארבעה ימים בלבד לאחר שחברת CF עצמה העלתה את הצעת הרכש שלה לחברת Terra. "אם CF לא תזכה לאישור הצעת הרכש שלה לטארה באסיפתה השנתית, עולה מאד הפוטנציאל של אגריום להצליח בהצעתה לרכישת CF" אמר מלקולם פוליי, מנהל ההשקעות הבכיר בחברת סטיוארט קפיטל.

אגריום גם פרסמה אתמול דו"חות קשים שהצביעו על צניחה של 93% ברווחיה ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך יצרנית הדשנים ומוצרי החקלאות הודיעה כי היא מצפה כי המכירות יקפצו חזרה ב-2010. להערכת מנכ"ל החברה מכירות החנקות בצפון אמריקה יעלו ב-5%, הביקוש לפוספטים יעלה ב-20-25% והביקושים לאשלג יזנקו ב-30-35% ב-2010 לעומת היקפן ב-2009.