נתניהו: "ספינת הנשק - פשע מלחמה"

ראש הממשלה כינס אחר הצהריים מסיבת עיתונאים מיוחדת, יחד עם הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש אמ"ן, על מנת לשבח את הגורמים שנטלו חלק בפשיטה על הספינה האירנית ■ "מטרת הנשק על הספינה הייתה לפגוע באזרחים", אמר. "האו"ם היה צריך לחקור את מקרה ספינת הנשק"

"מרכיב עיקרי בנשק שנתפס אתמול היה רקטות, שמטרתן האחת היא לפגוע באזרחים ולהרוג כמה שיותר אזרחים. נשים, ילדים, זקנים. כמה שיותר אזרחים", כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים מיוחדת שערך בקריה עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש אמ"ן, לרגל תפיסת ספינת הנשק האירנית שהייתה בדרכה לסוריה. "זהו פשע מלחמה", כינה נתניהו את משלוח הנשק.

"זהו פשע מלחמה שהעצרת הכללית של האו"ם, שמתכנסת היום, הייתה צריכה לחקור ולדון בו - ולהוקיע אותו. מדובר כאן בהפרות בוטות של החלטות מועצת הביטחון", אמר ראש הממשלה, והמשיך: "זה לא ירתיע אותנו וימנע מאיתנו להמשיך ולפעול כדי להגן על אזרחי ישראל".

"שיווק מחדש" של לכידת הספינה

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי וראש אגף המודיעין האלוף עמוס ידלין הביעו הערכתם לחיילי צה"ל והדגישו כי מדובר היה במבצע מסובך מאוד. "ללא העבודה המאומצת של לוחמי חיל הים, השייטת ואנשי המודיעין - לא היינו יכולים לקיים את המבצע", אמר הרמטכ"ל אשכנזי.

מטרת מסיבת העיתונאים שהתכנסה היום הייתה בעיקר "שיווק מחדש" של אירוע לכידת ספינת הנשק. זאת לנוכח העובדה כי הפרשה לא זכתה לסיקור תקשורתי נרחב בעולם, כפי שציפו גורמים מדיניים בירושלים. מסיבת העיתונאים מהווה גם חלק מהקרב הדיפלומטי ההסברתי מול אירן.