המדינה בחרה יועצים לליווי מכירת הזכויות בכביש 6

רו"ח פיני שמואלי ורו"ח שחר זיו מ-BDO זיו-האפט וכן הכלכלן קותי גביש נבחרו לייעץ למשרד האוצר בהליך ■ זכיינית פרויקט חוצה ישראל (כביש 6), המשתרע על פני כ-140 ק"מ, היא חברת דרך ארץ

התקדמות בהליך מכירת זכויות המדינה בכביש חוצה ישראל. רו"ח פיני שמואלי ורו"ח שחר זיו מ-BDO זיו האפט וכן הכלכלן קותי גביש נבחרו לייעץ למשרד האוצר בהליך. כך נודע ל"גלובס".

זכיינית פרויקט חוצה ישראל (כביש 6), המשתרע על פני כ-140 ק"מ, היא חברת דרך-ארץ, המוחזקת כיום בידי אפריקה ישראל (37.5%), שיכון ובינוי (37.5%) וחברת Canadian Highway ((25%. המדינה מחזיקה באופציה למימוש 49% מזכיינית הפרויקט כאשר לבעלי המניות הנוכחיים קיימת זכות סירוב ראשונה.

תפקיד היועצים להמליץ למדינה על דרך המכירה ולעדכן את הערכת השווי לפרויקט. שווי האופציה הוערך בינואר 2006 ב-400 מיליון שקל, וכיום היא מוערכת בכחצי מיליארד שקל. הערכת השווי בוצעה בזמנו על ידי פרופ' דן גלאי וחברת סיגמא. על היועצים גם להכין את חדרי המידע ולהיות בקשר עם בעלי המניות והמשקיעים הפוטנציאלים.

מימוש האופציה על ידי המדינה יזכה את הרוכש ב-49% מהדיווידנדים שתחלק דרך ארץ החל מינואר 2010 ועד ליולי 2029, וכן ב-49% מתשלומי הקרן והריבית של הלוואות שקיבלה דרך ארץ מבעלי מניותיה ומוגדרים כחוב נחות. היקף החוב הוא 550 מיליון שקל.

כביש חוצה ישראל נבנה בשיטה של BOT - היזמים בונים על חשבונם את הפרוייקט ונהנים מההכנסות, אך לאחר כמה עשרות שנים הוא עובר לבעלות המדינה.