רווחי אורמת זינקו ב-240% הודות לצמיחה בתחום המוצרים

הרווח הנקי הסתכם ב-15.9 מיליון דולר, ושיעור הרווח הגולמי עלה ל-35.4% ■ למרות זאת, הכנסות החברה משני התחומים המרכזיים שלה צפויות לרדת ברבעון הרביעי

זינוק חד של 66% בהכנסות ממכירות מוצרים סידר לאורמת את הרבעון השלישי של השנה, אורמת , שבשליטת משפחת ברוניצקי, רשמה צמיחה של 25.5% בהכנסות הכוללות שלה ברבעון השלישי - ואלה הסתכמו ב-128 מיליון דולר. עיקר ההכנסות של החברה הגיעו, כמובן, ממגזר החשמל, שם דווקא נרשם קיפאון בהכנסות והן הסתכמו ב-71.4 מיליון דולר. אולם צמיחה חדה בתחום הפעילות השני בגודלו של אורמת - תחום המוצרים - שם הסתכמו ההכנסות ב-51.1 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת 30.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, סייעו לחברה לפצות על החולשה העונתית בתחום החשמל, שנבעה גם מעליית מחירי הנפט.

אורמת מוכרת חשמל המיוצר בתחנות כוח גיאותרמיות ופועלת בשני תחומים עיקריים: תחום המוצרים, בו היא מקימה תחנות כוח עבור לקוחות, מקבלת תשלום ויוצאת מהעסקה; ותחום החשמל, בו היא גם הבעלים של תחנות הכוח, ונהנית מהתזרים השוטף שהתחנות מייצרות לאורך השנים. עיקר ההכנסות של החברה מגיעות מתחום החשמל (59.7%) ו-38.4% מההכנסות מגיעות מתחום המוצרים. כמו כן, אורמת נהנית מהכנסות SCE, חברת החשמל העיקרית של מדינת קליפורניה, אשר תורמת לאורמת כ-44.7% מסך הכנסות החשמל שלה ו-24.7% מסך ההכנסות הכוללות של אורמת.

הגידול בהכנסות אורמת בא היטב לידי ביטוי גם בסעיפים אחרים בדו"ח. הרווח הנקי זינק ב-238% והסתכם ב-15.9 מיליון דולר, הרווח הגולמי עלה ב-41% ל-45.4 מיליון דולר והרווח התפעולי צמח ב-156% לרמה של 33.1 מיליון דולר. גם ביחסים הפיננסים של החברה נרשם שיפור ניכר, כאשר שיעור הרווח הגולמי עלה ל-35.4% ברבעון השלישי לעומת 31% ברבעון המקביל אשתקד ושיעור הרווח התפעולי עלה ל-25% מ-12.6%.

"אנחנו ממשיכים לתת קדימות להשקעה לטווח ארוך ומתקדמים בפעילויות האקספלורציה באמצעות הוספת שטחי אדמה ומשאבי מימון הנדרשים להשגת צמיחה נוספת", אמר דיתה ברוניצקי, מנכ"ל אורמת.

יש לציין כי עיקר הגידול בהכנסות ממכירת מוצרים ברבעון השלישי של 2009 מיוחס לשלושה פרויקטים גדולים: פרויקט Blue Mountain במדינת נבדה, ארה"ב, פרויקט Centennial בניו זילנד ופרויקט Las Pailas בקוסטה ריקה. מבחינת תחום מוצרי החשמל, הרי שלמרות הקיפאון בהכנסות ברבעון השלישי, החברה מסרה כי חלה עלייה בכמות ייצור החשמל בארה"ב ובשאר העולם מ-694.7 אלף מגה-וואט שעה ברבעון השלישי של 2008 ל-823.7 אלף מגה-וואט שעה ברבעון השלישי של 2009, גידול של 18.6%. זאת, בעיקר בשל תרומתן של תחנות כוח חדשות שהופעלו ברבעון החולף. מצד שני, הגידול בכמות הייצוא לא בא לידי ביטוי בהכנסות כיוון שתעריף החשמל הממוצע בתחנות הכוח ירד 15% ל-87 דולר למגה-וואט שעה ברבעון השלישי, בעיקר כתוצאה מירידה בתעריפי האנרגיה בתחנת הכח פונה במדינת הוואי, עקב הירידה במחירי הנפט.

למרות התוצאות הטובות ברבעון השלישי, אורמת מספקת הצצה למספרים של הרבעון הרביעי, והם מעידים על ירידה בהכנסות. החברה צופה הכנסות של 413-417 מיליון דולר השנה בתחומי החשמל והמוצרים. בהתחשב בעובדה שב-9 החודשים הראשונים הסתכמו ההכנסות בתחומים אלה ב-327.3 מיליון דולר, הרי שברבעון הרביעי צפויות ההכנסות משני תחומים אלה, שמהווים את החלק הארי בהכנסות אורמת, ב-85.7-89.7 מיליון דולר. מדובר בירידה של 26-30% בהשוואה לרבעון השלישי.