מאות חקלאים חוסמים לסירוגין 13 צמתים ברחבי הארץ

כך דווח בגלי צה"ל ■ החסימה היא כמחאה על צמצום מכסת העובדים הזרים לענף, ומה שהארגונים מגדירים "התעלמות הממשלה מההחלטות בעניין העובדים הזרים"

מאות חקלאים חוסמים הבוקר (א') לסירוגין 13 צמתים ברחבי הארץ, מחאה על צמצום מכסת העובדים הזרים לענף, ומה שהארגונים מגדירים "התעלמות הממשלה מההחלטות בעניין העובדים הזרים" - כך דווח בגלי צה"ל.

החקלאים טוענים שפקחים מטעם משרד הפנים טורחים לאכוף במהירות איסורי שהייה לעובדים לתקופה של יותר מחמש שנים - אבל מעכבים ואף עוצרים לחלוטין מתן אישורי שהיה לעובדים חדשים, במקום עובדים שתקופת עבודתם בישראל הסתיימה. כמה מהחקלאים סיפרו לגלי צה"ל כי יש מחסור ממשי בידיים עובדות, דווקא בתקופה שבה הפירות מבשילים על העצים, ואין מי שיקטוף אותם.

במשרד הפנים אומרים בתגובה: "אנו עושים כל מה שניתן לעשות כדי לסייע להחשת מתן ההיתרים, אולם הדברים תלויים בקולרים של עוד עשרות שרים, שצריכים לשנות את החלטות הממשלה בעניין זה".

לפיכך החליטו החקלאים להרחיב את המחאה שלהם, שהחלה במושבי הערבה ותימשך גם היום לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל.

שיבושי תנועה וחסימות יהיו ב-13 צמתים בכבישים המרכזיים ביותר בישראל - ביניהם צומת הערבה, צומת אחווה, צומת הראי"ה, צומת מחניים, צומת נתב"ג וצומת בית שאן. לנהגים מומלץ להמשיך ולבדוק היכן דרכים נחסמות, ולנסוע בצירים עוקפים.