הפרויקט הכי מורכב בפרטנר ב-2010: החלפה או שדרוג הבילינג

בפני פרטנר עומדות שתי חלופות: שדרוג המערכת הקיימת של חברת LHS שאיתה עובדת פרטנר מיום היווסדה ואשר נרכשה ע"י אריקסון לפני מספר שנים - או רכישת מערכת חדשה מאמדוקס

חברת פרטנר עומדת לפני צומת החלטה מהותית וחשובה, בשאלה האם להיכנס לפרויקט החלפת מערכת בילינג (חיוב וגבייה) או לשדרג את המערכת הקיימת.

מדובר באחד הפרויקטים המסובכים והמורכבים ביותר שנעשים בחיי חברות תקשורת ובדרך כלל חברה נכנסת אליו רק כאשר היא מגיעה לקצה גבול היכולת שלה מבחינת יכולת ההתמודדות עם השינויים הטכנולוגיים ועם הצרכים של הארגון והלקוחות.

ל"גלובס" נודע כי בפני פרטנר עומדות שתי חלופות: הראשונה היא שדרוג של המערכת הקיימת של חברת LHS שאיתה עובדת פרטנר מיום היווסדה, ואשר נרכשה על ידי אריקסון לפני כמה שנים, או החלפת המערכת לגמרי ורכישת פתרון בילינג של אמדוקס.

בימים אלה נעשית עבודה פנימית בחברה ולצורך כך נשכר בכיר באמדוקס לשעבר, סמי גייסט, שתפקידו להעריך את שתי החלופות, והוא משמש כמעין פרויקטור לנושא.

הבדיקה מתמקדת בשאלה איזה פתרון יאפשר לפרטנר להתמודד טוב יותר עם אתגרי העתיד והכניסה לתחומי תקשורת נוספים כמו שהיא מתכננת, ומהי העלות הכרוכה בכך כולל משך הפרויקט.

נזכיר שפרויקט של החלפת מערכת בילינג לדוגמא בפלאפון לפני כמה שנים, גרם להרבה מאד בעיות לחברה במשך חודשים ארוכים, וכנ"ל גם בסלקום. למעשה פרויקט החלפת מערכת בילינג עשוי "לתקוע" חברה בצורה קשה ולא חסרות דוגמאות לכך.

השאלה במקרה של החלפה (אמדוקס) היא האם המערכת החדשה באמת מעניקה יתרון כל כך גדול ששווה בשבילו להחליף את המערכת לגמרי. בחברות תקשורת הבעיה מורכבת בשל הצורך לחבר גם את מערכת הבילינג לכל עולם ה-CRM ולכן להחלפה או לשדרוג יש משמעויות כבדות. מבחינת עלויות הרי שפרויקט החלפה של מערכת בילינג יכול להגיע לכ-25 מיליון דולר, בערך פי 4 מאשר שדרוג, שגם הוא מסובך, אבל הרבה יותר פשוט ומהיר ליישום.

בפרטנר הנטייה בקרב הדרגים המקצועיים היא להעדיף שדרוג של המערכת על ידי LHS משום שהיא לא נופלת מהמערכת של אמדוקס ולא נותנת יתרון ששווה בשבילו לשלם פי כמה וכמה על כל הבעיות הכרוכות בכך. אגב, יש המעריכים שהחלפה של המערכת והטמעה של פתרון אמדוקסי, היא כמעט ולא אופציה. יחד עם זאת לפרטנר יש יתרון בכך שמנכ"ל החברה דוד אבנר מגיע מאמדוקס ומכיר את התחום טוב מאד. נזכיר רק שבסוף השבוע הודיע סמנכ"ל מערכות המידע בחברה, גדי גילאון, על רצונו לסיים את תפקידו לאחר 4 שנים בתפקיד. כנראה שנסיבות עזיבתו לא קשורות לפרויקט והוא צפוי ללוות את התהליך עד חודש מארס 2010.