בזק מעמידה למכירה 3 נכסים בשווי של כ-140 מיליון שקל

בשנתיים האחרונות בזק מוכרת נכסים שאין בהם שימוש בשל המעבר לרשת ה-NGN, במטרה להביא להתייעלות תפעולית ■ מכרה נכס בבאר-שבע תמורת 3 מיליון שקל

חברת בזק ממשיכה באסטרטגיית מימוש הנכסים שבבעלותה ומעמידה למכירה שלושה נכסים נוספים ששוויים הכולל לפי הערכות בשוק, הוא יותר מ-140 מיליון שקל.

בשנתיים האחרונות בזק מוכרת נכסים שאין בהם שימוש, או שניתן לפנותם בעלות נמוכה יחסית במטרה להביא להתייעלות תפעולית. במסגרת המעבר של בזק לרשת NGN, שמצריך מעבר מרכזת גדולה לארונות סעף אקטיביים בפינות הרחוב, מבנים רבים ששימשו את המרכזות מתפנים.

שותפות עם דואר ישראל

אחד הנכסים שבזק מעמידה הפעם למכירה שימש מרכזת של החברה ברחוב אבן גבירול בתל אביב, והוא ממוקם סמוך לחנות בזק סטור. לפי הערכות בשוק, שוויו של נכס נאמד ביותר מ-100 מיליון שקל. נכס זה מתוחם בין הרחובות אבן גבירול, אנטוקולסקי ושטרוק ושטחו הבנוי הוא כ-3,400 מ"ר.

הבניין כולל משרדים, אולמות ושטחים תפעוליים ומשתרע על מגרש בשטח שלושה דונם ו-20 מקומות חנייה. נכס זה הוא בשותפות עם חברת דואר ישראל וחלקה היחסי של בזק בשטחים המשותפים הוא כ-93%.

בזק מחזיקה בחוזי שכירות בנכס עם חברות תקשורת שונות, ואלה מניבים הכנסה שנתית של כ-216 אלף שקל. בסביבתו של הבניין קיימים בנייני מגורים בני 3 קומות מעל קומת קרקע מסחרית חזיתית לאבן-גבירול, בבנייה ותיקה. צפונית לנכס נבנה בניין המגורים היוקרתי "פרויקט אנטוקולסקי".

נכס נוסף אותו מציעה בזק למכירה הוא נכס ששימש מרכזת ברחוב משה דיין שבשכונת יד אליהו בתל אביב. לפי הערכות בשוק, שוויו של הנכס הוא יותר מ-20 מיליון שקל. מדובר בבניין בן שתי קומות בשטח בנוי של 2,264 מ"ר ברוטו.

הייעוד לפי התב"ע החלה על המגרש הוא אזור מלאכה עם שימושים לבית חרושת, מאפייה, מחסנים לחומרי בניין, מוסכים ותחנות דלק. אחוזי הבנייה שלא נוצלו הם 1,800 מ"ר מעל הקרקע בתוספת 4,300 מ"ר של מרתפים.

תב"ע למגורים

הנכס השלישי אותו מציעה בזק למכירה הוא מרכזת ברחוב רוטשילד פינת ז'בוטינסקי בראשון לציון. לפי הערכות, שוויו של הנכס ששטחו 2,400 מ"ר, הוא יותר מ-20 מיליון שקל. סביבת הנכס מאופיינת בבנייני מגורים בני שלוש-ארבע קומות מעל חזית מסחרית.

סמוך לנכס ממוקמים מרכזי קניות כמו קניון G רוטשילד, קניון לב ראשון ומרכז קניות המשביר.

התב"ע החלה על הנכס מייעדת אותו למגורים ד' ולחזית מסחרית בגובה מרבי של שש קומות מעל קומת עמודים.

ובינתיים בזק הודיעה כי מכרה נכס בבאר שבע תמורת כ-3 מיליון שקל. מדובר בנכס ששימש למשרדים ולחנות במרכז המסחרי מגדל שבע שבשדרות רגר. שטח החנות הוא 107 מ"ר ואילו שטח המשרדים הוא 861 מ"ר. הנכס נמכר בכ-3 מיליון שקל והרוכש הוא גורם פרטי.