כתב האישום נגד הזוג קרליק בגין רצח משפחת אושרנקו - בשבוע הבא

מעצרם של דמיאן ונטליה קרליק, החשודים ברצח בני משפחת אושרנקו, הוארך ב-7 ימים - כך דווח בגלי צה"ל ■ יתר החשודים שנעצרו בפרשה, בהם הוריו של קרליק, ישוחררו בתנאים מגבילים

מעצרם של בני-הזוג דמיאן ונטליה קרליק, החשודים ברצח בני משפחת אושרנקו, הוארך ב-7 ימים - כך דווח בגלי צה"ל.

בעקבות התפתחות בחקירה יוגש נגד השניים כתב האישום כבר בשבוע הבא. בית המשפט החליט היום (ב') כי יתר החשודים שנעצרו בפרשה, בהם הוריו של קרליק, ישוחררו בתנאים מגבילים.

בשבוע שעבר, אמר סניגורו של דמיאן קרליק, עו"ד אורי קינן, כי מרשו מכחיש כי רצח את בני משפחת אושרנקו, וכי ההודאה נגבתה ממנו בעינויים. "המשטרה נקטה צעדים שחלקם בלתי חוקיים ומיהרה לפרסם את מסקנותיה בתקשורת", אמר, והוסיף כי צריך "לקחת בפרופורציות" הודאות של נאשמים.

"אנחנו מכירים מההיסטוריה ומהעבר תיקים שהתחילו בהודאות של נאשמים - כמו עמוס ברנס, כמו כנופיית מע"צ, כמו יוני אלזם - ובסופו של דבר בתי המשפט המחוזי והעליון פסלו וזיכו את הנאשמים. כך שההודאה היא הדבר האחרון שצריכה לעמוד לעיני בית המשפט כאשר הוא ידון בתיק".

בתגובה לדברים אמר מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב ניסים מור, כי "ההודאה הוצאה מהחשוד על-פי חוק, והחקירה התנהלה על-פי כל הכללים". מור התייחס בראיון גם לדברים שסיפר קרליק בחקירתו.

"הוא אמר לנו 'מה אתם מתרגשים מרצח של משפחה שלמה? ברוסיה לא עושים מזה סיפור'", סיפר ניצב ניסים. "הבחור כנראה חווה בעברו אירועים מהסוג הזה, הוא לא מתרגש. אני לא מאמין בחרטה שלו, למרות התמונה שבה כרע ברך ליד מיטתו של התינוק".