מתחילים להפנים את "סינדרום פריז": נתניהו ויתר על התקנת מיטה שעלותה 140 אלף ד' בטיסה לארה"ב

בסופו של דבר הותקנה המיטה, לאחר שאל-על הסכימה להפחית משמעותית את עלויות התקנתה עבור ארקיע ■ לאחר שבספטמבר עלתה טיסה של נתניהו לוושינגטון באמצעות אל-על 1.4 מיליון דולר, הוציאה לשכת ראש הממשלה את הטיסה הבאה למכרז - וקיבלה מארקיע הצעה ב-450 אלף דולר

במסגרת הניסיונות לצמצם את ההוצאות בנסיעת ראש הממשלה לוושינגטון הסכים בנימין נתניהו שלא לצייד את המטוס במיטה מוטסת המותקנת בטיסות אח"מים ליעדים רחוקים, לאחר שהסתבר לו כי עבור התקנת המיטה יחויב משרד ראש הממשלה בסכום של כ-140 אלף דולר.

מאז הוחלט לפני שנים כי ראשי ממשלה לא ישתמשו לנסיעותיהם הרשמיות במטוסי חיל האוויר, בוצעו טיסות ראשי הממשלה באמצעות מטוסי אל על, הכוללים גם מחלקת עסקים ומחלקה ראשונה ובהן מושבים הנפתחים למיטה. אך בתקופה האחרונה, בעקבות ביקורת שספג נתניהו על כך שעלות טיסתו לוושינגטון בספטמבר באמצעות חברת אל על הגיעה לסכום של 1.4 מיליון דולר, קיימה לשכת ראש הממשלה מכרז בין החברות הישראליות - אל על, ארקיע וישראייר - עבור טיסתו הנוכחית לארה"ב.

בעוד אל על הציעה מחיר דומה לטיסה הקודמת (1.4 מיליון דולר), ישראייר הציעה לקיים את הטיסה תמורת 800 אלף דולר וארקיע נתנה את ההצעה הנמוכה ביותר - 450 אלף דולר. לאור ההפרש בעלויות, החליטה לשכת ראש הממשלה לחכור מטוס 757 של ארקיע לצורך קיום הטיסה ובכך לחסוך לקופה הציבורית קרוב למיליון דולר.

אלא שהמטוס הנבחר של ארקיע אינו כולל בדרך כלל מחלקת עסקים ומחלקה ראשונה ולקראת הטיסה צויד המטוס בכל הציוד הדרוש להטסת ראש הממשלה ופמלייתו. בין היתר התבקשה ארקיע להתקין כסאות מיוחדים הנפתחים למיטה זוגית, בה יוכל ראש הממשלה לנוח במהלך הטיסה הארוכה לארה"ב. אך התברר כי עלות התקנת המיטה הנפתחת אינה נכללת במפרט ההצעה לטיסה שנמסרה מארקיע למשרד ראש הממשלה.

אל על, שערכה את שינויי התצורה הפנימיים במטוס עבור ארקיע, ביקשה לחייב את ארקיע בסכום המוערך בכ-140 אלף דולר עבור שינוי התצורה כולל התקנת המיטה במטוס למשך ימי הנסיעה. כיוון שפריט זה לא נכלל במפרט הטיסה במכרז, אמורה הייתה לשכת נתניהו לספוג את העלות הנוספת.

אך, כאמור, משנודע לנתניהו כי התקנת הציוד תייקר את הנסיעה בכ-30%, הוא החליט לוותר על התקנת המיטה. ואולם, מספר שעות לפני ההמראה הותקנה לבסוף המיטה המיוחלת לאחר שהוזלו עלויות ההתקנה, כשככל הנראה ארקיע היא זו שתספוג את התשלום הסופי עבור המיטה. כך נפתר לבסוף הפלונטר ונתניהו הצליח לישון ברוגע בטיסה לארה"ב ויוכל ליהנות מהמיטה גם בטיסה חזרה שתעבור דרך פריז לרגל פגישה עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי.

מטוס ארקיע. נתניהו ויתר על המיטה בטיסה אך בסוף הוזלו העלויות